شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#کارگردان#قدیمی

گزارش تسنیم از همه سریال‌های شبکه پنج در سال ۱۴۰۰/ بازگشت اکبر عبدی و کارگردان قدیمی سینما


گزارش تسنیم از همه سریال‌های شبکه پنج در سال 1400/ بازگشت اکبر عبدی و کارگردان قدیمی سینما

شبکه پنج برای سال ۱۴۰۰ سریال‌های مختلفی را روی آنتن خواهد برد؛ از سریال اولین زن فرمانده سپاه گرفته تا "نوروز رنگی" و حضور اکبر عبدی در سریال "روزهای آبی".

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تلویزیون برای سال 1400 در شبکه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارد؛ برخی با احیای نوستالژی‌هایشان به شبکه‌های سیما می‌رسند و برخی هم با طرح‌های جدید اما بازگشت کارگردان‌های قدیمی و بازیگران محبوب، تدارک ویژه‌ای را در دستور کارشان قرار داده‌اند.

در این میان، نوروز 1400 تکلیفِ سریال جدید علی مسعودی (علی مشهدی) روشن شد و با اسمِ قدیمی‌اش یعنی "نوروز رنگی" به پخش شبکه پنج می‌رسد. بعد از چند سال غیبت در کنداکتورهای ویژه با "پدرپسری" به ماه مبارک رمضان رسید این نوید به مخاطبین داده شد که سریال‌سازی این شبکه با کارهای جدید و ماندگار احیاء می‌شود.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

سریال علی مشهدی بالأخره "نوروز رنگی" شد

این اتفاق با کار علی مسعودی کلید می‌خورد و از اول فروردین‌ماه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود. سریالی که این روزها با پایان یافتن تصویربرداری، مراحل فنی را می‌گذراند تا 20 قسمت به آنتن برسد. کاری که برای اولین بار تصاویر نادیده از حرم رضوی در دهه 1360 را به مخاطب نشان خواهد داد.

علی مسعودی نویسنده و کارگردان با کمدی جدید خود به دنبال خاطره‌بازی با مخاطب در دوران دهه 1360 و به نوعی خاطرات خودش در کوچه پس کوچه‌های مشهد مقدس است.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

ماجراهای 1366 با دایی محمود

در کنار او بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌ حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی حضور دارند. در اواخر کار هم یوسف تیموری به گروه اضافه شد و نقش مهمِ "دایی محمود" را بازی کرد.

قصه در سال 1366 می‌گذرد و فضای روزهای پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. روابط انسانی در آن به نمایش درمی‌آیند؛ در زمانی که همسایه‌ها با هم خوب و صمیمی بوده‌، به هم اطمینان داشته‌اند.

به تعبیر دست‌اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، "نوروز رنگی" زمانه‌ای را روایت می‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی زندگی می‌کردند. کاری که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد بپردازد.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

"رعد و برق" بهروز افخمی سریال رمضانی

بهروز افخمی پس از 7 سال دوری از تلویزیون، اواخر سال گذشته همراه با توقفِ کرونایی، ساخت سریالی درباره حادثه سیل 1398 را آغاز کرد و مجموعه "رعد و برق" را در مناطق سیل‌زده جلوی دوربین برد.

"رعد و برق" تلویزیون بعد از توقف به دلیل شرایط کرونایی کشور، تصویربرداری را در روستای ییلاقی درازنو بر فراز ابرهای استان گلستان راه انداخته است. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از آن‌ها به خطه شمالی کشور سفر می‌کنند.

داود هاشمی تهیه‌کننده و بهروز افخمی کارگردان این مجموعه تلویزیونی از پیچیدگی‌های فنی و اجرایی و به خصوص پررنگ بودن جلوه‌های ویژه در این سریال خبر داده‌اند. "رعد و برق" قرار است گوشه‌ای از زحمات و تلاشگران حادثه سیل و اتفاقاتی را که افتاده نشان دهد.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

پروتکلی دردسرساز!

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد "رعد و برق" بعد از بازگشت به گرگان، روزهای پایانی فیلمبرداری را می‌گذراند و با تمام حاشیه‌هایی که به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده، اسفندماه پایان تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی است.

بعد از اضافه شدن شهین تسلیمی و مهران رجبی، بازیگر جدیدی به سریال اضافه نشده و کار در قالب 25 قسمت، ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.  و ادامه فیلمبرداری روزهای پایانی را می‌گذراند و در تلاش است خودش را به آنتن ماه رمضان 1400 برساند.

البته بهروز افخمی و گروهش چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شدند و حالا در روزهای پایانی فیلمبرداری، در صحت و سلامت به فینال کار نزدیک می‌شوند. این سریال به طور همزمان مراحل فنی را نیز طی می‌کند و کار پُربازیگری است که تمام مناطق سیل‌زده از سال گذشته در آن دیده می‌شود.

شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی بازیگرانی‌اند که در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

سریالی که نقش اول ندارد!

بهروز افخمی پیش از این به خبرنگار تسنیم  گفته بود: "در این کار هیچ‌کسی نقش اصلی نیست و همه به نوعی شخصیت‌اند و نمی‌توان گفت مهدی زمین‌پرداز و دوستانِ دیگر، چه کسی نقش کلیدی دارد. من سعی کردم از آدم‌هایی در این قصه استفاده کنم که کار را باورپذیر کنند و همه بدانند چه کارها و فعالیت‌های جهادی اتفاق افتاده تا ما از سیل و حوادث آن دوره، در امان بمانیم."

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

بازگشت اکبر عبدی به تلویزیون

چندی پیش اعلام شد که سریال "روزهای آبی" در شمال کشور کلید خورد. سریالی که با پیوستنِ اکبر عبدی پرحاشیه شد؛ چرا که بعد از آن خبری آمد که این هنرمند پیشکسوت به دلیل جراحی قلب نتوانسته در این سریال و حتی کار سعید آقاخانی (نون.خ3) حضور پیدا کند.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

بازیگر نقش اول "روزهای آبی" کیست؟

پیگیری‌ها و تصاویری که در ادامه خواهید دید نشان می‌دهد اکبر عبدی در کنار امیرغفارمنش و فریبا متخصص در جدیدترین اثر محمدرضا حاجی‌غلامی کارگردان سریال "پدرپسری" حضور ویژه‌ای دارند. البته بازیگر نقش اول سریال "ویدا جوان" است که پیش از این در سریال "ماه و پلنگ" و  فیلم سینمایی "آبادان یازده 60" بیشتر نامش را سرزبان‌ها انداخت. بازیگر کاربلدی که شاید "زمانه" حسن فتحی باعث شد مورد توجه مخاطب و کارگردانان سینما و تلویزیون قرار بگیرد.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,  

پخش در بهار 1400

فیلمبرداری سریال "روزهای آبی" در شمال کشور ادامه دارد و تقریباً از مرز 60 درصد تصویربرداری گذشت. کارپربازیگری که برای بهار 1400 آماده می‌شود. "روزهای آبی" درباره خانواده‌ای است که در شرایط مالی سخت قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند تا در روستایی ساکن شوند و ارتباط آن‌ها با اهالی روستا ماجرایی کمدی و تا حدودی فانتزی را پدید می‌آورد.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

زندگی روستایی و آغاز چالش‌های تلخ و شیرین

زندگی خانواده‌ای‌ که با توجه به مشکلات مالی پدر و فرار از طلبکارها، مجبور به تجربه زندگی در روستای مادری‌شان می‌شوند و این آغاز چالش‌های تلخ و شیرین آن‌ها در روستا است. ویدا جوان، فریبا متخصص، ایرج نوذری، علی سلیمانی، کیوان ساکت‌اف، مهسا غفوری، مرتضی زارع، مجید پتکی، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری به عنوان اولین گروه بازیگران جدیدترین سریال شبکه پنج سیما معرفی شدند.

نادر سلیمانی، مهران رجبی، رامین ناصرنصیر و امیرغفارمنش چهار بازیگر جدیدی‌اند که به مجموعه بازیگران "روزهای آبی" اضافه شده‌اند.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

بازیگران جوانِ "روزگارجوانی"/ تلاش برای پخش در تابستان

"روزگار جوانی" چهارمین پروژه‌ای است که از 26 بهمن‌‌ماه جلوی دوربین شبکه پنج رفته است. در کنار دانشجویان جدید، بازیگران میهمان چهره‌ای دارد که علاوه بر رسول نجفیان مابقی آرام‌آرام معرفی می‌شوند. گروه در تهران به فیلمبردرای ادامه می‌دهند تا بتوانند خودشان را به تابستان شبکه پنج سیما برسانند.

تولید فصل سوم مجموعه پرطرفدار تلویزیونی "روزگار جوانی" در 30 قسمت به کارگردانی اصغر توسلی، تهیه‌کنندگی سپهر محمدی و مدیر تولیدی محمدعلی عزیزی در شبکه پنج سیما شروع شد. در این مجموعه تلویزیونی بیوک میرزایی، رسول نجفیان، آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی ایفای نقش می‌کنند.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی که به قصه زندگی جوانان متولد دهه 1370 و 1380 می‌پردازد آمده است: پس از گذشت سال‌ها، عباس آقا (بیوک میرزایی) تصمیم می‌گیرد که بخشی از خانه مسکونی‌اش را به تعدادی جوان دانشجو اجاره دهد. دانشجویان جدید همسایه عباس آقا می‌شوند، بی‌خبر از اینکه ...

فصل اول «روزگار جوانی» سال 1377 به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه تماشایی در سال 1378 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

سریالی با همان شکل و شمایل اپیزودی

همان شکل و شمایل اپیزودی در این نسخه هم رعایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی داستان همچون فصل نخست، حول محورِ این پنج دانشجو، در هر اپیزود و قسمت وارد ماجراهای نسخه جدید "روزگار جوانی" می‌شوند.

سپهر محمدی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی پیش از این گفته بود: "اگر کار تصویربرداری در مسیرِ درست خودش پیش برود و مشکلی نباشد ان‌شاءالله بتوانیم کار را به پخش تیرماه برسانیم و از شبکه پنج سیما روی آنتن برود.

قصه‌های جدید "روزگار جوانی" همچون گذشته مشکلات این پنج دانشجوی اصلی را نشان خواهد داد و به‌تناسب قصه و داستان، بازیگران جدید با اتفاقات جدیدی، وارد سریال می‌شوند."

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

نمایی از مدرسه مادربزرگ‌ها

"زن زندگی مرد زندگی" با کارگردان "مدرسه مادربزرگ‌ها"/ شروع تولید اول فروردین‌

"زن زندگی مرد زندگی" دیگر سریال شبکه پنج سیما است که اول فروردین‌ماه کلید می‌خورد. رضا جودی بعد از "پدر پسری" و چند سریال دیگر، تهیه‌کنندگی این مجموعه تلویزیونی را برعهده دارد و غلامرضا رمضانی کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون که "مدرسه مادربزرگ‌ها" را از او به یادگار داریم و اخیراً فیلم سینمایی "ضربه فنی" را ساخته بود،‌ قرار است این مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کند. این روزها کار انتخاب بازیگران پیش می‌رود.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

"ساعت 11" به کارگردانی تهیه‌کننده "تهران 11"

شاید شروع پروژه "ساعت 11" علاوه بر ساخت سریالی جذاب برای شبکه پنج، بازگشت وحید نیکخواه آزاد تهیه‌کننده "تهران 11" را هم به همراه داشته باشد که اینجا کارگردانی می‌کند. سعید کمانی در این سریال تهیه‌کنندگی می‌کند و مافی به عنوان نویسنده این مجموعه تلویزیونی است.

نیکخواه آزاد البته در کنار تهیه‌کنندگی این مجموعه، کارهایی همچون "گنجشکک اشی‌مشی" و چند کار کمدی و شیرین به عنوان نوستالژی از خودش به یادگار گذاشته است. فصل اول این سریال در 20 قسمت ساخته می‌‌شود و پیگیری‌های خبرنگار تسنیم  نشان می‌دهد که احتمالاً در کنداکتور نیمه دوم سالِ شبکه پنج سیما قرار بگیرد و روی آنتن برود.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

سریالی برای فرماندهی مرضیه دباغ/ پخش در هفته دفاع‌مقدس

"خداحافظ مادر" عنوان سریال دیگر شبکه پنج سیما است که در قالب مینی سریال برای هفته دفاع مقدس (شهریورماه) سال آینده آماده می‌شود. کاری که درباره فرماندهی طاهره دباغ در سپاه همدان است که اولین فرمانده زن در سپاه پاسداران به حساب می‌آید؛ این سریال را پرویز شیخ طادی نوشته و کارگردانی می‌کند.

این سریال تلویزیونی به تهیه‌کنندگی سیدمحمد حسینی به زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود تا برای ایام هفته دفاع‌مقدس سال آینده برای پخش از شبکه پنج سیما آماده شود.  

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

"داستان یک شهر" و احیای یک نوستالژی دیگر

"داستان یک شهر" احیای برندی است که سال‌ها قبل با سوژه‌هایی واقعی، آسیب‌های اجتماعی را مورد هدف قرار می‌داد و حالا قرار است به زودی سری جدید آن برای آنتن شبکه پنج سیما آماده شود. کارگردان آن هنوز مشخص نشده اما تهیه‌کنندگی‌اش را فرشید محمودی همان تهیه‌کننده "در شهر" برعهده دارد. پیمان عباسی نویسنده این مجموعه براساس سوژه‌های واقعی در شهر و اتفاقات و حوادث شهر تهران کار را پیش می‌برد.

"شهباز" کاری معمایی در شبکه پنج

"شهباز" کار معمایی است که مینا خدیوی نویسنده و تهیه‌کنندگی آن برعهده مهدی علی‌نقی‌پور است. حوزه امنیت عمومی را نشانه گرفته و ذیل سریال‌های معمایی امنیتی تعریف می‌شود. متن این سریال با تعامل نهادهای امنیتی نگارش می‌شود و کار متفاوتی در حوزه کارهای امنیتی به شمار می‌رود.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

کارگردان "ویلایی‌ها" با سریالی در شهرک پشت جبهه

"روزی روزگاری جنوب" منیر قیدی کارگردان "ویلایی‌ها" موقعیتی شبیه به همین فیلم خاطرانگیز سینمایی دارد اما قصه‌ها و کاراکترهایش کاملاً متفاوت است. سریالی که در همان شهرک پشت جبهه‌ای تعریف می‌شود. منیر قیدی که نگارش سریال را برعهده دارد به عنوان کارگردان این سریال معرفی می‌شود. تهیه‌کننده شخص دیگری است و هنوز تولید آن مشخص نیست تا متن‌ها کامل شوند.

سریال , شبکه پنج , تلویزیون , صدا و سیما ,

"تی‌مره" سریالی کمدی با موضوع فوتبال

"تی‌مره" کار کمدی در عین حال تاریخی است که حامد افضلی به عنوان نویسنده و آشتیانی‌پور تهیه‌کننده این سریال است. موضوع آن راجع به اولین فوتبالی است که در جنوب ایران با حضور انگلیسی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/