شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#میلیارد دلار

ادعای شرکت صنایع نظامی عربستان درباره کسب درآمد ۵ میلیارد دلاری در سال


ادعای شرکت صنایع نظامی عربستان درباره کسب درآمد 5 میلیارد دلاری در سال

مدیر شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی ادعا کرد که این شرکت قصد دارد سالانه ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ درآمد کسب کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید،« ولید ابوخالد» مدیر عامل صنایع نظامی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد درآمدهای سالانه خود را تا سال 2030 به پنج میلیارد دلار برساند و به بزرگترین شرکت در زمینه تولید تجهیزات نظامی تبدیل شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این شرکت برای کاهش وابستگی به سلاح‌های وارداتی و سیستم‌های نظامی در سال 2017 تاسیس شد.

وی در ادامه افزود: این شرکت قصد دارد 50٪ از بودجه نظامی خود را تا سال 2030 صرف سخت افزارهای تولید داخل کند.

ابوخالد در در نمایشگاه بین‌المللی آیدکس در ابوظبی اعلام کرد می‌خواهد شرکتش در میان 25 شرکت دیگر به بزرگترین شرکت در زمینه تولید تجهیزات نظامی تبدیل شود.

مدیر شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی که میزان درآمد فعلی شرکت را اعلام نکرد، از آوریل گذشته مدیریت اجرایی شرکت صنایع نظامی عربستان را به دست گرفته است.

ابو خالد نسبت به مدیر قبلی رویکرد محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ کرده؛چراکه مدیر قبلی این شرکت در سال 2019اعلام کرده بود می‌خواهد شرکتش تا سال 2030در بین 10 شرکت نظامی جهان قرار بگیرد، اما ابو خالد تاکید کرد که تغییر بزرگی در استراتژی شرکت ایجاد نمی‌کند.

صندوق سرمایه گذاری عمومی حاکم سعودی ، شرکت صنایع نظامی را به عنوان بخشی از یک برنامه اقتصادی گسترده برای متنوع کردن اقتصاد وابسته به نفت این کشور تاسیس کرد.

ابو خالد گفت: با شرکت اماراتی «نمر» که خودروهای نظامی تولید می‌کند، درخصوص تولید این نوع از خودروها در عربستان توافق‌نامه‌ای را امضا می‌کنیم.

دو روز گذشته شرکت صنایع نظامی سعودی «سامی» و شرکت صنایع تسلیحاتی «لاکهید مارتین» آمریکا توافقنامه ای استراتژیک با هدف تقویت توانمندی‌های نظامی عربستان را به امضا رساندند.

طبق این توافق، شرکت سعودی 51 درصد سهام پروژه جدید را به دست می‌آورد، در حالی که سهم شرکت آمریکایی 49 درصد است. این توافق نامه جدید توانایی‌های عربستان را از طریق انتقال فن آوری و دانش توسعه می‌دهد و کادر نظامی سعودی را برای تولید محصولات و ارائه خدمات به نفع نیرو‌های مسلح خود آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/