شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

بهترین جاذبه‌های تهران از نظر ایرانی‌ها + عکس، آدرس و امتیاز

بهترین جاذبه‌های تهران از نظر ایرانی‌ها + عکس، آدرس و امتیاز

در گذشته، باور عده‌ای بر این بود که تهران با وجود پایتخت بودن، جاذبه‌ای برای دیدن ندارد و همه چیزش مدرن و امروزی شده. امّا کم کم با معرفی بافت قدیمی تهران و جاذبه‌های دور و اطرافش، معلوم شد که اینطورها هم نیست و تهران هنوز مسیرهایی برای یافتن دارد، فقط باید زبان تهران را بلد باشید تا از دلش، جاذبه‌های بی‌نظیری کشف کنید. ارزش‌گذاری جاذبه‌ها که کدام بهتر از دیگری است کار اشتباهی است و این که بگوییم چون اماکن تاریخی تهران، بافت معاصر دارند و خیلی کهن‌سال نیستند، پس بی‌ارزشند، درست نیست. جاذبه‌های تهران، سبک خودشان هستند، بستگی به میزان علاقه شما به این سبک از دیدنی‌ها دارد. تهران ترکیبی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و حتی خرید و خورد و خوراک است. همین تنوع باعث می‌شود برنامه‌های ترکیبی برای تفریحتان بچینید.

از این حرف‌ها که بگذریم، در اینجا قصدمان ارائه لیستی از بهترین جاذیه‌های تهران است که بر اساس نقد و بررسی کاربران لست‌سکند تهیه شده تا کمکی برای گشت‌وگذارتان در تهران باشد. پیش از این هم، بهترین رستوران‌های تهران را معرفی کرده بودیم.

بنابراین، پیش از اینکه در شلوغی و وسعتش گم شوید، نگاهی به لیست بیندازید و از جایی که در سلیقه‌تان می‌گنجید، بازدید کنید. جاذبه‌هایی که نام برده شده، از پرطرفدارترین‌ها در تهران هستند. حتّی با کلیک روی هر کدام، می‌توانید نقد و بررسی‌های کاربران را بخوانید و دقیق‌تر در جریان مکان‌ها قرار بگیرید. البته از سفرنامه‌های تهران که کاربران لست‌سکند با حوصله نوشته‌اند هم غافل نشوید.

در شهر بزرگ تهران، مکان‌های تاریخی، دیدنی و جالب بسیاری برای دیدن وجود دارد. در این گزارش قصد داریم بهترین مقاصد برای گردشگری و تفریح را در از نظر کاربران لست سکند و لست گرام به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید (تاریخ آخرین برورسانی : 1399/12/5 ) :

کاخ گلستان
1رتبه

کاخ گلستان

Golestan Palace
4.8
( از 30 نقد و بررسی )
موزه های تاریخیمجموعه تاریخیمیراث فرهنگی
تـلـفن :02133113335
آدرس :

ایران، تهران، تهران، خیابان 15 خرداد، خیابان داور

امتیاز دهید

قدمت کاخ گلستان به زمان سلطنت شاه طهماسب اول صفوی بازمی‌گردد و از چند کاخ و عمارت جداگانه تشکیل شده که مهمترین آنها در زمان قاجاریه ساخته شده و به عنوان محل سکونت شاهان قاجار استفاده میشده است. کاخ گلستان مسکن پادشاهانی چون آغا محمد‌خان قاجار، فتحعلی‌شاه قاجار، ناصرالدین‌شاه قاجار و مظفرالدین شاه قاجار بوده. دیگر پادشاهان قاجاری و پهلوی بیشتر اوقات در سایر کاخ‌های تهران اقامت داشته‌‌اند. کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه‌ی کمیته‌ی میراث جهانی سازمان یونسکو، در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد
میراث فرهنگیموزه های تاریخی
تـلـفن :0212275 2031
آدرس :

ایران، تهران، تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

امتیاز دهید

سعدآباد، مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در فضایی به وسعت ۳۰۰ هکتار، در شمالی‌ترین و خوش آب و هواترین نقطه شهر تهران است. این مجموعه، یکی از زیباترین مجموعه‌های فرهنگی و هنری شهر تهران را شامل می‌شود که به کاخ سعدآباد مشهور است. بخشی از این مجموعه در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و باقی فضا، در طول سال میزبان علاقمندان به تاریخ ایران است. کاخ‌های موجود در مجموعه، در زمان قاجاریه ساخته شده‌اند و سکونتگاه ییلاقی شاهان قاجار محسوب می‌شدند. در این مجموعه، بناهای تاریخی موزه‌های متعددی وجود دارد، مثل موزه استاد فرشچیان ، موزه مینیاتور، موزه سبز و موزه ظروف سلطنتی.

موزه مقدم
3رتبه

موزه مقدم

Moghadam Museum
4.9
( از 26 نقد و بررسی )
موزه های تخصصی
تـلـفن :02166463144
آدرس :

ایران، تهران، تهران، خیابان امام خميني، بعد از خ شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک 251

امتیاز دهید

موزه مقدم دانشگاه تهران و درحقیقت خانه مقدم از جمله خانه‌های مجلل دوران قاجار است که متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک بوده است. احتساب الملک دو پسر به نام‌های حسن و محسن داشته که جهت ادامه تحصیل به اروپا رفتند. حسن در فعالیت‌های ادبی، سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت و در جوانی فوت کرد. از او نمایشنامه بسیار معروف «جعفرخان از فرنگ آمده» به جا مانده است. برادر کوچکتر (محسن)، پس از اتمام تحصیلات خود در رشته‌های نقاشی، تاریخ هنر و باستان‌شناسی در سال 1315 به وطن بازگشت و به همراه همسر فرانسوی خود «سُلما» در خانه پدری (محل کنونی موزه مقدم)، ساکن شدند.

بازار تجریش تهران
4رتبه

بازار تجریش تهران

Tajrish Bazaar of Tehran
4.7
( از 29 نقد و بررسی )
بازار و مراکز خریداماکن دیدنیمراکز خرید
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، تهران، تهران، میدان تجریش

امتیاز دهید

این بازار از یک طرف به میدان تجریش و از سمت دیگر به امام‌زاده صالح و کوچه‌ پس کوچه‌های اطراف آن دسترسی دارد. بازار تجریش که بازار تاریخی شمیران محسوب می‌شود، همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده؛ به طوری که‌ در برخی از قسمت‌ها، حجره‌ها همان حجره‌ها و حاجی‌ها همان حاجی‌های قدیمی یا پسرانشان هستند .این بازار که در واقع خلاصه‌ای از بازار بزرگ تهران است‌، به صورت سرپوشیده دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند .در این بازار که به تازگی هم بازسازی شده، می‌توانید از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید.

پل طبیعت
5رتبه

پل طبیعت

Tabiat Bridge
4.4
( از 29 نقد و بررسی )
پلمناظر دیدنی معروف
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، تهران، تهران، بزرگراه مدرس

امتیاز دهید

پل طبیعت تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در تهران است. با امکانات مناسبی که برای گردشگران در آن تدارک دیده شده، هر روز شاهد حضور گردشگران زیادی است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ، فضای سبز زیبای کار شده در دو طرف پیاده راه و کافه گالری اشاره کرد. این پل با توجه به پس‌زمینه‌های زیبایی که در اطراف آن دیده می‌شود، به محلی زیبا برای عکاسی و گرفتن عکس‌های یادگاری هم تبدیل شده است.

ایران مال
6رتبه

ایران مال

Iran Mall
4.8
( از 20 نقد و بررسی )
مراکز خریدخرید
تـلـفن :0212929
آدرس :

تهران، انتهای اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال

امتیاز دهید

بازار بزرگ ایران یا ایران مال، یکی از تفرجگاه‌های نوظهور ایرانیان است که در تهران ساخته و بهره‌برداری شده است. این مرکز خرید که در غرب تهران و میان دو کلان شهر تهران و کرج واقع شده، حالا یکی از مهمترین انتخاب‌های هر ایرانی برای گذراندن اوقات فراغت به شمار می‌رود. ایران مال در نزدیکی دریاچه‌ی چیتگر ساخته شده و جزو منطقه‌ی 22 تهران محسوب می‌شود. زمینی که به پروژه‌ی ایران مال اختصاص داده شده 27 هکتار است. بر اساس آخرین پروانه‌ی تغییر نقشه‌ی ایران مال که در سال 1393 منعقد شد، مساحت این پروژه ۱.۶۶۹.۵۰۴ مترمربع است و مالک آن نیز شرکت توسعه ساختمانی البرز تات است؛ بنابراین هنوز فازهای بعدی این طرح افتتاح نشده است.

 

دربند تهران
7رتبه

دربند تهران

Darband
4.7
( از 20 نقد و بررسی )
محله هامحله های تاریخیمناظر دیدنی معروفدیدنی هافعالیت های در فضای باز
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، تهران، تهران، دربند، میدان سربند

امتیاز دهید

دربند یکی از سی و سه پارچه آبادی شمیرانات است که از شمال به کوه‌های البرز و ده پس قلعه، از جنوب به تجریش، از شرق به امام زاده قاسم و از غرب به بازوی کوه البرز می رسد. این محله در زمان‌های بسیار قدیم به نام‌های مغ محله (مرغ محله) و میر محله، شاه محله و ترش محله بوده. این محلات در کنار هم وجود داشتند و بعدها به نام دربند نام‌گذاری شدند.

این محله قدمت ۲۰۰ ساله دارد و نزدیکترین ییلاق به تهران بوده. روایت است که در ابتدا دو نفر از سمت طالقان به این محل آمدند و در همین جا، تشکیل خانواده دادند. طبیعت زیبای دربند توجه بسیاری از سران حکومت وقت را به خود جلب کرده و کاخ‌های زیبایی را در محلی به نام سعدآباد احداث کردند. مهمانخانه دربند هم نخستین مهمانخانه در ایران بوده که امکانات پذیرایی از شخصیت‌ها و توریست‌های خارجی در آن فراهم بوده.

باغ نگارستان
8رتبه

باغ نگارستان

Negarestan Garden
4.6
( از 16 نقد و بررسی )
موزه های تاریخیباغ
تـلـفن :02133119586
آدرس :

تهران، میدان بهارستان، ضلع شمالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امتیاز دهید

 باغ نگارستان که در بهارستان واقع شده با حال و هوای دل‌انگیزش، به عصر قاجاریه برمی‌گردد. این باغ زیبا، از خانه‌های قاجاریان در دارالخلافه تهران به شمار می‌رفته است. این باغ بعدا به منظور دانشسرا و مکان پژوهشی زیر نظر موسسات مختلف قرار گرفت تا در نهایت در سال 1392، زیرنظر دانشگاه تهران آمد. در حال حاضر بازدیدکنندگان می‌توانند از بعضی بخش‌های باغ بازدید کنند و در کافی‌شاپ حیاطش، اندکی استراحت کنند و از فضای آن لذت ببرند.

باغ گیاه شناسی ملی ایران
باغپارک ملی
تـلـفن :0214478 7282
آدرس :

ایران، تهران، تهران، اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، خیابان سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران

امتیاز دهید

این باغ از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می شود. آب و هوای باغ، نیمه خشک است و میزان بارندگی متوسط سالیانه آن حدود ۲۴۰ میلی متر است. هدف از احداث باغ گیاه شناسی، ایجاد مجموعه‌ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا در گلخانه‌ها بوده است. باغ گیاه‌شناسی نقش مهمی در زمینه تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم با اهمیت و تنوع گیاهان و لزوم حفاظت از آنها را بر عهده دارد. باغ گیاه‌شناسی واقع در کرج بسیار زیبا و دیدنی در این باغ طبیعت‌های زیبای جهان مثل کوه هیمالیا، پل چینی، دریای مازندران شبیه سازی شده تا عاشقان طبیعت لذت ببرند و در فصل اردیبهشت گلاب‌گیری نیز دارند با پارکینگ و کافی شاپ و رستوران و فروش گل و گیاه.

باغ ایرانی
10رتبه

باغ ایرانی

Persian Garden
4.5
( از 17 نقد و بررسی )
دیدنی ها
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، تهران، تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، خیابان ده ونک، میدان شهدای ونک، کوچه شهید صابری

امتیاز دهید

قدم زدن در کوچه باغ‌های قدیمی برای هر سن و سالی و در هر فصلی از سال، لذت بخش است. برای تکرار خاطره‌های خوش گذشته یا ساختن خاطره‌هایی جدید از این محله‌ها، بهتر است سری به باغ ایرانی بزنید که در محدوده منطقه ۳ تهران و اطراف ده ونک قرار دارد. حتی ساختمانی که در واقع رستوران و کافی شاپ این مجموعه است هم نمونه‌ای از بناهای قدیم تهران است. این مکان بهینه‌سازی شده و حتّی معلولین جسمی حرکتی بدون محدودیت‌های شهری، می‌توانند در محیط باغ تردد کنند.

موزه خانه مدرس
11رتبه

موزه خانه مدرس

Modares House Museum
4.6
( از 19 نقد و بررسی )
موزه های تخصصیبناها و مجسمه های تاریخی
تـلـفن :02133556940
آدرس :

تهران ، چهار راه سرچشمه، گذر میرزا محمود وزیر کوچه شهید جاویدی، کوچه نصیرالدوله مدرس

امتیاز دهید

خانه مدرس از خانه‌های تاریخی در منطقه عودلاجان چهارراه سرچشمه و در محله وزیر محمود واقع شده. خانه سه بخش با سه حیاط مجزا دارد که دوتای آن کوچکتر و یکی از آنها بزرگتر با ساختمان اصلی است. در ساختمان اصلی، موزه‌ایی از وسایل ،عکس‌ها و روزنامه‌ها و مجسمه مدرس به نمایش گذاشته شده. این خانه، محل زندگی مدرس بوده و البته در کنار آن جلسات کاری هم در آنن انجام میشده است. پس این خانه شاهد جلسات و تصمیمات خیلی مهمی بوده که برخی از آنها تاریخ را عوض کرده‌اند. همچنین این خانه هم از نظر معماری و هم از نظر تاریخ سیاسی و دینی کشورمان اهمیت دارد. 

 

باغ سنگی جمشیدیه (پارک جمشیدیه)
باغ
تـلـفن :02122277793
آدرس :

ایران، تهران، تهران، خیابان باهنر، خیابان فیضیه

امتیاز دهید

بوستان جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه، از زیباترین و دیدنی‌ترین بوستان‌های تهران است و با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) واقع شده و از شمال به کوه کُلَکچال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده‌ی کلکچال محدود است. از ویژگی‌های این ‌پارک، دریاچه، آبشار مجاور و نیز آبنماهای سنگی است که جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند. همچنین این پارک در ابتدای مسیر اصلی صعود به پناهگاه کُلَکچال قرار دارد. پارک جمشیدیه، دارای چهار در ورودی است که ارتفاع در ورودی اول از سطح دریا ۱۸۲۰ متر و بالاتر از آن ۲۱۰۰ متر است‌. بر پایه نظرسنجی انجام شده در مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، بوستان جمشیدیه پس از بوستان ملت، دومین پارکی است که یک شهروند تهرانی به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کند.

برج آزادی
13رتبه

برج آزادی

Azadi Tower
4.8
( از 13 نقد و بررسی )
برج
تـلـفن :ناموجود
آدرس :

ایران، تهران، تهران، میدان آزادی

امتیاز دهید

میدان آزادی، بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است و قبل از انقلاب آن را میدان شهیاد می‌نامیدند. این میدان در بخش غربی تهران قرار دارد و در سال ۱۳۴۹ شمسی، برای یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله‌ی شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته شد. بعد از انقلاب نام این میدان و برج را به آزادی تغییر دادند. میدان آزادی به شکل بیضی ساخته شده و برج آزادی هم در مرکز آن قرار گرفته است. مساحت این میدان ۵۰ هزار متر مربع است و یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های ایران محسوب می‌شود. برج آزادی هم با ارتفاع ۴۸ متر، یکی از مشهورترین نمادهای تهران است.

 

موزه ملی ایران
14رتبه

موزه ملی ایران

National Museum of Iran
4.8
( از 14 نقد و بررسی )
موزه های تاریخیموزه های تخصصی
تـلـفن :02166702061
آدرس :

Emam Khomeini Ave. | Si-e-Tir corner, Tehran 11369, Iran

امتیاز دهید

موزه ملی شامل دو قسمت موزه ایران باستان و موزه هنرهای اسلامی می‌شود. موزه ایران باستان ششمین موزه‌ای است که در ایران احداث شده است. عملیات ساختمان موزه با عنوان موزه ایران باستان با طراحی آندره گدار فرانسوی در سال ۱۳۱۲ آغاز و چهار سال بعد افتتاح شد. بنای سردرِ موزه از طاق کسری تیسفون الهام گرفته و رنگ آجرهای سرخ نیز نمادی از معماری عصر ساسانی است. موزه شامل سه طبقه است که از طبقه دوم آغاز می شود. اشیای به نمایش درآمده از دوران پارینه سنگی آغاز و در نهایت با آثار دوره ساسانی در طبقه پائین به اتمام می رسد. آثار مربوط به دوره اسلامی نیز در ساختمان مجاور به نمایش درآمده است.
اشیای مهمی از دوره های ایلام و هخامنشی در این موزه دیده می‌شود، از جمله تندیس بدون سر داریوش، سنگ نگاره خشایارشاه، سرستون های تخت جمشید، مجسمه مرد اشکانی، مرد نمکی زنجان.

برج میلاد
15رتبه

برج میلاد

Milad Tower
4.1
( از 22 نقد و بررسی )
برجاماکن دیدنی
تـلـفن :02184361000
آدرس :

ایران، تهران، تهران

امتیاز دهید

برج میلاد چند سالی است که یکی از نمادهای تهران محسوب می‌شود، چرا که بلندترین سازه ایران است. این برج بخش‌های مختلفی دارد که برای تفریح می‌توانید از فودکورت، گالری‌ها و نمایشگاهایش استفاده کنید یا برای دیدن چشم‌انداز زیبایی از تهران، با آسانسور پر سرعتش به بالای برج بروید و از گنبد آسمان، تهران را به نظاره بنشینید.

لطفا دقت کنید نام برخی از جاذبه‌های مطرح در این لیست خالیست؛ دلیل این مسئله این است که این جاذبه‌ها از نقطه نظر کاربران امتیاز خیلی بالایی دریافت نکرده‌اند و جزء جاذبه‌های پرطرفدار و با امتیاز بالا محسوب نمی‌شوند. تعداد نقد و بررسی و امتیاز بالا (سقف امتیاز 5 است) در این نظرسنجی لحاظ شده است.

نظر شما درباره لیست بالا چیست؟ جای چه مکان‌ها و جاذبه‌هایی در این لیست خالیست؟