شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#فوتبال#تیم ملی فوتبال

طعنه نشریه آلمانی به اوزیل؛ سکوتی که برای خواندن سرود ملی ترکیه شکسته شد!


طعنه نشریه آلمانی به اوزیل؛ سکوتی که برای خواندن سرود ملی ترکیه شکسته شد!

یک نشریه آلمانی به هافبک سابق تیم ملی فوتبال این کشور به خاطر خواندن سرود ترکیه از زمان حضورش در لیگ این کشور طعنه زده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود دور شدن از سطح اول فوتبال اروپا، مسوت اوزیل نشان داده که همچنان می‌تواند در کانون توجه باشد. این بار ستاره سابق تیم ملی آلمان با برانگیختن احساسات مردم این کشور جنجال‌آفرین شده و نشریه بیلد هم به این موضوع اشاره‌ای داشته است.

ماجرا از زمانی آغاز شده که اوزیل در پنجره نقل‌وانتقالات ژانویه، آرسنال را به مقصد فنرباغچه ترک کرد و با عزت و احترام فراوان و البته حقوقی قابل توجه به سرزمین آبا و اجدادی‌اش یعنی ترکیه برگشت. او که در گذشته هم علاقه‌اش به ترکیه را به روش‌های مختلف ابراز کرده بود (گرفتن عکس یادگاری با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه)، اکنون با خواندن سرود ترکیه قبل از بازی‌‌های تیمش در سوپرلیگ ترکیه به صورت علنی تعصب خود نسبت به این کشور را به همه اثبات کرده است. او در این فصل پیش از بازی‌‌های فنرباغچه از جمله بازی روز گذشته (یکشنبه) این تیم برابر گزتپه سرود تیم ملی ترکیه را با دیگر بازیکنان ترکیه‌ای تیمش خوانده است.

 

خوانده شدن سرود ترکیه توسط ستاره سابق رئال مادرید به سبب رگ و ریشه‌اش شاید چندان عجیب به نظر نرسد، اما این حرکت او را برای آلمانی‌ها آزاردهنده بوده است، چرا که اوزیل در زمان بازی برای تیم ملی آلمان سرود این کشور را نمی‌خواند و هنگام پخش سرود این کشور سکوت اختیار می‌کرد. به همین دلیل نشریه بیلد در گزارشی به همین موضوع اشاره‌ای طعنه‌آمیز داشته است. این نشریه نوشته است: «اوزیل را پیش از این کسی به‌عنوان یک خواننده بزرگ نمی‌شناخت. بالعکس او همیشه هنگام پخش سرود ملی (آلمان) ساکت بود. در حالی که سایر بازیکنان سرود را می‌خواندند، او دهانش را بسته نگه می‌داشت و تا الان هم بسته بود، اما الان باز شده است».

به نظر می‌رسد که اوزیل قصد دارد به نوعی انتقاد آلمانی‌ها از او به خاطر عکس گرفتن با اردوغان در آستانه جام جهانی 2018 را جبران کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/