شهر خبر

در نامه ای ابراز شد؛

اعتراض شدید انجمن آموزشی مغرب به عادی سازی روابط با تل آویو

اعتراض شدید انجمن آموزشی مغرب به عادی سازی روابط با تل آویو

انجمن آموزشی مغرب با ارسال نامه ای اعتراضی به وزیر تعلیم و تربیت این کشور خواستار توقف همکاری های آموزشی و فرهنگی با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، یک انجمن آموزشی در مغرب از مخالفت خود با انجام هرگونه عادی سازی روابط فرهنگی و آموزشی این کشور با رژیم صهیونیستی خبر داد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که مغرب در پی عادی سازی روابط با اسرائیل، برنامه هایی در راستای آموزش مشترک میان رباط و تل آویو تدوین کرده است.

انجمن آموزشی مغرب با ارسال یک پیام اعتراضی به «سعید امزازی» وزیر تعلیم و تربیت این کشور بر ضرورت جلوگیری از هرگونه همکاری آموزشی با طرف صهیونیستی تاکید کرد.

گفتنی است که پیشتر وزیر تعلیم و تربیت مغرب پس از صدور دستور عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی اقدام به برقراری تماس تلفنی با «یواف گالانت» وزیر آموزش و پرورش رژیم اشغالگر صهیونیستی کرده و بر ضرورت توسعه همکاری‌های آموزشی و درسی میان دو طرف تاکید کرد.

در متن این نامه همچنین اشاره شده است که هدف از اتخاذ این تصمیم (از سوی سران صهیونیستی) این است که اذهان دانش آموزان و اساتید، دانشجویان و مربیان آموزشی مغرب به مرور (به نفع صهیونیست‌ها) تغییر یابد.

۱۰ دسامبر سال گذشته میلادی رژیم صهیونیستی و مغرب پس از ۲۱ سال از قطع روابط دیپلماتیک، روابط خود را از سر گرفتند.

تاکنون برخی کشورهای عربی و آفریقایی همچون امارات، بحرین، سودان و مغرب اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس کرده اند، موضوعی که خشم ملتهای عربی و مسلمان را برانگیخته است تا جایی که برخی خواستار اخراج سفرای کشورهای مذکور شده اند.

کد خبر 5153687