شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#وزارت

اقدام حقوقی محیط زیست درباره انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو


اقدام حقوقی محیط زیست درباره انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از اقدام حقوقی این سازمان برای انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط  زیست خبرگزاری تسنیم، مسعود باقرزاده‌کریمی مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست چندی پیش و در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی حفاظت از تالاب‌ها برگزار شد با اشاره به انتقال سند تالاب انزلی به وزات نیرو، گفته بود که "انتقال سند این تالاب به نام وزارت نیرو دو اشکال حقوقی مهم دارد، البته بعید می‌دانم که چنین اتفاقی افتاده باشد".(اینجا)

وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضمن اعلام خبر  واگذاری سند تالاب انزلی به وزارت نیرو، این انتقال سند را قانونی و طبق تصمیم سازمان ثبت دانسته است.

وی همچنین تأکید کرده است که براساس قانون کاداستر باید رای تمامی اراضی ملی سند صادر شود، که بخشی از این اراضی به رودخانه‌ها و پهنه‌های آبی کشور مربوط است و این سند نیز به دولت جمهوری اسلامی و با نمایندگی وزارت نیرو صادر می‌شود.

از طرف دیگر، مسعود باقرزاده کریمی مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم معتقد است که طبق قانون وزارت نیرو فقط باید محدوده تالاب‌ها را تعیین کند و صدور سند مالکیت به این وزارتخانه غیرقانونی است.

وی با اشاره به اقدام سازمان محیط زیست در قِبال انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو، گفت: برای پیگیری این موضوع، اقدام و مکاتبات حقوقی را به طور قطع با دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری خواهیم داشت تا وضعیت انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو مشخص شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در موضوع انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو، شاید این برداشت ایجاد شده که این تالاب، طبق قانون کاداستر، جزو مرزهایی است که باید سند مالکیت آن در اختیار این وزارخانه باشد که ما در وزارت نیرو پیگیری‌‌های حقوقی خواهیم داشت.

باقرزاده‌کریمی در پایان خاطرنشان کرد: تالاب‌ها، اکوسیستم هستند و باید برای رسیدگی به وضعیت این اکوسیستم‌‌ها، سازمان محیط زیست به طور مرتب بر آنها نظارت داشته باشد، در موضوع تالاب‌ها، فقط محدوده‌های جغرافیایی مطرح نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/