شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ژاپن#موتور#هواپیما

سانحه در آمریکا، بوئینگ ۷۷۷ را در ژاپن و ایلات متحده زمین گیر کرد

سانحه در آمریکا، بوئینگ ۷۷۷ را در ژاپن و ایلات متحده زمین گیر کرد

متلاشی شدن بخش‌هایی از موتور یک فروند بوئینگ ۷۷۷ در آسمان کلرادو، موجب توقف پروازهای این هواپیما در آمریکا و ژاپن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، به دنبال بروز سانحه برای یک فروند بوئینگ ۷۷۷ در کلرادو، آمریکا پرواز این هواپیماها را متوقف کرده و ژاپن نیز ورود کلیه هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ را به حریم هوایی خود ممنوع اعلام کرد.

این حادثه روز شنبه بیستم فوریه در جریان پرواز شماره ۳۲۸ یونایتد ایرلاینز صورت گرفت که با ۲۴۱ مسافر و خدمه از فرودگاه شهر دنور عازم هونولوو در هاوایی بود.

در این حادثه که هیچ تلفات جانی به همراه نداشت یکی از موتورهای بوئینگ ۷۷۷ شرکت یونایتد ایرلاینز هنگام پرواز متلاشی شد و تکه‌های آن روی منازل مسکونی در کلرادو افتاد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز خواستار انجام بازرسی‌های فنی بر روی موتور این نوع هواپیما شد.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز روز یکشنبه اعلام کرد که ناوگان هواپیماهای مسافربری ۷۷۷ خود را زمین گیر کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: کلیه پروازهایی که قرار بود با بوئینگ ۷۷۷ صورت گیرد به حال تعلیق در می‌آید تا بررسی‌ها لازم برای انطباق با استانداردهای لازم و گفتگو با نهادهای نظارتی به سرانجام برسد.

پس از وقوع حادثه در کلرادو، ژاپن ورود کلیه هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ را به حریم هوایی خود ممنوع اعلام کرد.

اداره هوانوردی ایالات متحده نیز اعلام کرده که بر اساس تحقیقات اولیه موتور هواپیمای حادثه دیده بوئینگ ۷۷۷ در کلرادو به دلیل شکستن پره‌های فن آسیب دیده و متلاشی شده است.

کد خبر 5153586
عبدالحمید بیاتی