شهر خبر

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت خبر داد:

تقویت و توسعه کانون‌های قرآن و عترت دانشجویان علوم پزشکی

تقویت و توسعه کانون‌های قرآن و عترت دانشجویان علوم پزشکی

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: اگر بناست تحولی در حوزه دینی و مذهبی دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ دهد، باید کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه‌ها توسعه و تقویت شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا‏)، دکتر روح‌الله محمدعلی‌نژاد در جمع فعالان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز طی ۱۰ ماه گذشته ارائه کرد و گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا، باعث شد خیلی از دانشجویان علوم پزشکی بخصوص در ایام این بیماری، انس و الفت بیشتری با قرآن کریم پیدا کنند.

وی افزود: خیلی‌ها تصور می‌کردند شیوع این بیماری، باعث اختلال در فعالیت‌های قرآنی دانشجویان و همچنین برگزاری جشنواره قرآن وعترت می‌شود اما به وضوح دیدیم که استقبال خوبی از سوی جامعه دانشگاهی علوم پزشکی در بخش‌های مختلف این جشنواره شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را تعامل و ارتباط مستمر با مسؤولان ادارات قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد. 

وی گفت: برگزاری سه جلسه مشترک ستادی با اعضای مجمع کانون‌های قرآن و عترت و همچنین برپایی دو جلسه وبیناری با اعضای مجمع کانون‌های مذهبی و بارش افکار در خصوص محورهای فعالیت‌های قرآن وعترت، از جمله برنامه‌های این مرکز در ۱۰ ماه گذشته بوده است.

محمدعلی‌نژاد گفت: معتقدم اگر بناست اتفاقات و تحولات خوبی در حوزه دینی و مذهبی دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ دهد، باید از تقویت و توسعه کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد و به همین جهت باید همه برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت مبتنی بر فعالیت‌های دانشجویی باشد.

وی با تشکر و قدردانی از دانشجویان علوم پزشکی به واسطه حضور قوی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: در همین جلسه، از همه شما فعالان نهادهای دانشجویی بخصوص انجمن‌های علمی و نشریات دانشجویی درخواست می‌کنم در مسیر فعالیت‌های تخصصی خود، در حوزه‌های قرآنی نیز ورود پیدا کنید.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: ما توقع داریم، فعالان و اعضای نشریات دانشجویی یا اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی، در حوزه مطالعات بین رشته‌ای، تحقیقات و پژوهش‌های مختلفی داشته باشند و این موضوع به تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی در میان دانشجویان علوم پزشکی کمک می‌کند.

وی افزود: دو مجله «قرآن و طب» و همچنین «قرآن و سبک زندگی مبتنی بر نظام سلامت»، محل انعکاس تحقیقات و پژوهش‌های بین رشته‌ای است که هر یک از دانشجویان فارغ از هرگونه فعالیت در نهادهای دانشجویی می‌توانند با مطالعه عمیق این دو مجله تخصصی، آگاهی و بینش خود را نسبت به قرآن کریم افزایش دهند و با انجام پژوهش‌های میان رشته‌ای و مطالعات علمی در این حوزه، تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 5153299