شهر خبر

نژادبهرام خبر داد:

سرنوشت دو شهردار دستگیرشده تهران

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: به زودی قرار است دو شهردار منطقه دستگیرشده پایتخت با قرار وثیقه آزاد شوند.

زهرا نژادبهرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره سرانجام پرونده شهرداران دو منطقه ۲ و ۸ تهران، اظهار داشت:‌ به زودی حسن رحمانی و مهناز استقامتی دو شهردار منطقه ۲ و ۸ پایتخت با قرار وثیقه آزاد می‌شوند.

وی افزود: پرونده این دو شهردار منطقه در حد اتهام است و بررسی‌های قضایی همچنان ادامه دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: نمایندگان حقوقی شهرداری پیگیر این موضوع هستند.

بر طبق این گزارش، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ درباره دستگیری شهرداران مناطق ۲ و ۸ تهران، اظهار داشت: جهت‌گیری فسادستیز شورای پنجم و شهردار منتخب آن چه در شیوه اداره شهر و چه در انتصابات، امر پوشیده‌ای نیست؛ اما در موارد معدودی نیز انحرافات و سوء جریاناتی در مجموعه عریض و طویل شهرداری پدید آمده است. اخیرا اتهاماتی مالی علیه شهرداران مناطق ۲ و ۸ در خصوص دوره فعالیت آنان در شهرداری منطقه ۲۱، به عنوان شهردار و معاون منطقه مطرح شده است.

اعطا افزود: اتهامات مالی در رابطه با این دو مدیر در مرجع قضایی در حال رسیدگی و در مرحله تحقیقات است. طبیعتا با توجه به ادله و مدارکی که در جهت توجه اتهام وجود دارد و ادله و مدارکی که متهمین در دفاع از خود ارایه می‌کنند، مرجع قضایی اعلام رای خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته مستمرا گفتگوها و جلساتی با شهردار تهران داشته‌ایم، گفت: رییس شورای شهر و شهردار تهران از اولین ساعات طرح اتهامات، به صورت مسئولانه و مجدانه به موضوع ورود کرده‌اند و گفتگوهایی با دستگاه‌های نظارتی و قضایی در رابطه با این پرونده داشته‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداران در حال حاضر بازداشت هستند و یا اینکه با وثیقه آزاد شدند و زمان رسیدگی به اتهام آنان، گفت: در حال حاضر متهمین در اختیار دستگاه قضایی هستند و پرونده در دستگاه قضایی در مرحله تحقیقات است. شورا در مقام قضاوت نیست و اظهارنظر نهایی در رابطه نتیجه این پرونده در صلاحیت مقام قضایی است.

کد خبر 586580

برچسب‌ها