شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#دولت#خبرنگاران

کرملین: روسیه به ارائه کمک‌های لازم به سوریه ادامه خواهد داد


کرملین: روسیه به ارائه کمک‌های لازم به سوریه ادامه خواهد داد

سخنگوی کرملین در واکنش به سئوال خبرنگاران درباره تأیید یا تکذیب اخبار برخی رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی در خصوص ارسال واکسن روسی به سوریه، بدون توضیح گفت: مسکو به دولت سوریه کمک کرده و خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه به تفسیر اخبار رسانه‌های گروهی اسرائیلی و آمریکایی درباره ارسال واکسن روسی به سوریه پرداخت و بدون توضیح خاصی به سئوال خبرنگاران، یادآور شد که روسیه همچنان به ارائه کمک‌های لازم به دولت سوریه ادامه می‌دهد.  

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف در پاسخ به سئوالی در این باره، بدون پرداختن به جزییات، فقط گفت: «روسیه همواره به سوریه کمک کرده و به ارائه کمک‌های لازم ادامه خواهد داد.» وی بدین ترتیب، مسئله ارسال واکسن به سوریه را تکذیب نکرد.

روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی و همچنین روزنامه نیویورک تایمز آمریکا خبر داده بودند که روسیه از اسرائیل خواسته تا در ازای آزادی یک زن جاسوس اسرائیلی که از مرز سوریه عبور کرده و بازداشت شده بود، هزینه ارسال واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" به دمشق را بپردازد.

همچنین "ایگور ماتوویچ" نخست وزیر جمهوری اسلواکی از کابینه وزرای این کشور خواست تا در خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" از روسیه عجله کنند. وی یادآور شد که وزارت بهداشت اسلواکی اجازه استفاده از برخی داروهای به ثبت نرسیده در موسسه دارویی اتحادیه اروپا (ЕМА) را می‌دهد، فقط در خصوص واکسن روسی این کار صورت نگرفته که باید موانع موجود در این رابطه سریعاً برطرف شود.

لازم به ذکر است که کابینه وزرای اسلواکی روز پنج شنبه گذشته نتوانست در خصوص خرید واکسن اسپوتنیک روسی تصمیم بگیرد، چرا که معاون نخست وزیر این کشور از حق وتوی خویش برای مخالفت با این مسئله استفاده کرد. دلیل ممانعت وی، لزوم منتظر بودن تا روشن شدن نتیجه ثبت این واکسن روسی در موسسه دارویی اتحادیه اروپا بود. البته وزارت بهداشت اسلواکی مستقلاً می‌تواند درباره مسئله خرید واکسن "اسپوتنیک-وی" را بدون ثبت در سطح اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند، ولی برای این کار نیاز به حمایت دولت دارد.

انتهای پیام/