شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#اهل سنت

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق:

سفر قریب الوقوع پاپ در نوع نگاه کشورها به عراق تأثیر گذار است

سفر قریب الوقوع پاپ در نوع نگاه کشورها به عراق تأثیر گذار است

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق به اهمیت سفر قریب الوقوع پاپ واتیکان به این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق اعلام کرد که سفر پاپ واتیکان به عراق یک نقطه عطف در تاریخ این کشور به شمار می رود و باید از آن در راستای منافع کشور استفاده کرد.

وی افزود: دیدار پاپ با آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق در راستای تقویت پیوندهای مشترک میان ادیان الهی و افزایش حمایت های بین المللی از عراق صورت می گیرد.

الملا بیان کرد: درست است که آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق است اما ایشان سمبل برجسته ای از نقش انسانی و اتحاد واقعی میان عراقی ها و ایستادگی در برابر درگیری ها و کشتار و خشونت علیه اهل تسنن، شیعیان، مسیحیان و ایزدی ها محسوب می شود.

وی گفت: سفر پاپ به عراق در شرایط امنیتی و اقتصادی کنونی یک اذعان صریح و آشکار از سوی واتیکان و پاپ در قبال نظام سیاسی کنونی در عراق است. این سفر در نوع دیدگاه های بین المللی در قبال عراق تأثیرگذار است.

لازم به ذکر است که روز گذشته، هیأت واتیکان به منطقه باستانی اور در استان ذیقار رفت. هدف از این اقدام مهیا کردن مقدمات سفر پاپ فرانسیس به این منطقه تاریخی است. پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند.

پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی قصد سفر به شهر «اور» را داشت که با توجه به وضعیت سیاسی عراق موفق به بازدید از این کشور نشد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرده است که با وجود موج جدید شیوع ویروس کرونا در عراق، مصمم به سفر به این کشور است.

کد خبر 5153084
فاطمه صالحی