تداوم اعتراضات سراسری در اسپانیا

اعتراض‌ها در شهرهای «مادرید»، «بارسلون» و دیگر شهرهای اسپانیا بابت دستگیری یکی از هنرمندان این کشور وارد پنجمین روز شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فرانس-24» معترضان به دستگیری یک هنرمند شنبه شب شیشه‌های برخی مغازه‌های بارسلون را درهم شکستند و بدین وسیله اعتراض خود را به 9 ماه حبس برای «پابلو هاسل» خواننده اشعار اعتراضی را نشان دادند. دستگیری این هنرمند اسپانیایی موجی از انتقادها را  در زمینه نقض آزادی بیان در اسپانیا  به همراه داشته است.

 بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان به سوی پلیس مواد  اشتعال‌زا پرتاب کرده و پلیس نیز با گلوله‌های فوم به تقابل با معترضان پرداخت. برخی رسانه‌های اسپانیایی با پوشش حوادث شب گذشته در بارسلون از درهم شکستن شیشه‌های یک سالن پخش موسیقی معروف در این شهر از سوی معترضان خبر دادند.

 پلیس اعلام کره که 9 نفر را در منطقه « کاتالونیا » از جمله سه نوجوان دستگیر کرده است. در جریان زد و خورد مردم با پلیس 9 تن مجروح شدند که دو نفر از آن‌ها به دلیل وخامت اوضاع به بیمارستان انتقال یافتند.  این در حالی بود که در مادرید، پایتخت اسپانیا  تظاهرات آرامی برپا شد، اما در شهرهای شمالی این کشور پلیس چند تن را بازداشت کرد. پلیس تا کنون 60 نفر را در جریان این تظاهرات بازداشت کرد و یک زن نیز یک چشم خود را در جریان تظاهرات در بارسلونا از دست داد.

هاسل که به داشتن دیدگاه های چپگرایانه مشهور است بعد از عدم تسلیم شدن به پلیس برای طی کردن مجازات 9  ماه حبس به خاطر انتشار توییتهایی علیه پادشاه سابق اسپانیا و متهم کردن پلیس به شکنجه کردن و کشتن تظاهرکنندگان  دستگیر شد.