شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#بدهی#کرونا#سال گذشته

کرونا ۲۴ تریلیون دلار بدهی روی دست کشورها گذاشت


کرونا 24 تریلیون دلار بدهی روی دست کشورها گذاشت

موسسه مالی بین‌المللی اعلام کرد که بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_۱۹ طی سال گذشته ۲۴ تریلیون دلار به کوه بدهی های جهانی اضافه کرده و آن را به رقم بی سابقه ۲۸۱ تریلیون دلار رسانده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه مالی بین‌المللی IIF اعلام کرد که بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_19 طی سال گذشته 24 تریلیون دلار به کوه بدهی های جهانی اضافه کرده و آن را به رقم بی سابقه 281 تریلیون دلار رسانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، هزینه دولت ها برای مقابله با بحران کرونا حدود نیمی از این افزایش بدهی را به خود اختصاص داده است.

شرکت ها 5.4 تریلیون دلار به کل این مبلغ اضافه کردند در حالی که بانک ها و خانوارها به ترتیب 3.9 تریلیون دلار و 2.6 تریلیون دلار از این بدهی را به خود اختصاص دادند.

به گفته موسسه مالی بین‌المللی، بررسی بدهی های جهانی که اکنون رکورد 281 تریلیون دلار را شکسته است، نشان می دهد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی جهانی 35 درصد افزایش یافته و به بیش از 355 درصد رسیده است.

این افزایش بدهی بزرگتر از رقمی است که طی بحران مالی جهانی در سال های 2008 و 2009  مشاهده شد. طی این دوسال نسبت بدهی جهانی به تولید ناخالص داخلی جهانی به ترتیب 10 و 15 درصد افزایش یافت.

انتظار می رود امسال میزان وام دهی در بسیاری از کشورها و بخش ها به مراتب بالاتر از سطح پیش از شیوع همه گیری باشد چرا که نرخ بهره هنوز پایین است.

بر اساس این گزارش ، افزایش بدهی ها به ویژه در اروپا شدید بود به طوری که نسبت بدهی بخش غیر مالی به تولید ناخالص داخلی در فرانسه، اسپانیا و یونان 50 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/