لوازم آرایش دست دوم هم به بازار آمد !

به گزارش رکنا، تعطیلات نوروز نزدیک است و برخی به فکر خرید شب عید افتاده‌اند، بعضی هم خانه تکانی می‌کنند و می‌خواهند کمدهای خود را از اجناس اضافی خالی کنند؛ گشتی در اپ‌ها و سایت‌های انتشار آگهی نشان می‌دهد همه نوع کالایی در این بازار عرضه می‌شود از لوازم آرایشی در حد نو گرفته تا لباس نو و کار کرده.

شاید «پیرهن ترک در حد نو» چندان عبارت نامانوسی نباشد اما دیدن آگهی فروش «رژگونه در حد نو» کمی عجیب به نظر می‌رسد. بالاخره پای سلامت و بهداشت در میان است اما این روزها در فضای مجازی هیچ چیزی بعید نیست؛ حتی فروش لوازم آرایش دسته دوم.

حالا هم که تعطیلات نوروز نزدیک است و مردم در حال خانه تکانی و رد کردن اجناسی‌اند که آنها را لازم ندارند. در مقابل هم، بعضی می‌خواهند رخت و لباس و چهره، نو کنند و خرید شب عید را آغاز کرده‌اند.

گشتی در اپ‌ها و سایت‌های انتشار آگهی نشان می‌دهد که از لباس و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و عطر دسته دوم یا نو را زیر قیمت اصلی، برای فروش گذاشته‌‌اند.

فروش رژگونه در حد نو

کمدا، اپلیکیشنی برای فروش کالاهای نو یا در کمد مانده، در روزهای اخیر با ارسال پیامکی تبلیغاتی، از افراد دعوت کرده اگر خانه‌تکانی را آغاز کرده‌اند، کالاهایی را که نمی‌خواهند برای فروش در این اپ بگذارند.

لوازم آرایشی هم در میان آگهی‌های کمدا دیده می‌شود. برای مثال، کاربری رژگونه‌ای «در حد نو» را که قیمت آن ۴۰ هزار تومان است، به قیمت ۱۵ هزار تومان می‌فروشد؛ او در توضیحات آگهی خود نوشته است که رنگ آن به پوستش نمی‌آید.

کاربری نیز عطری را برای فروش آگهی کرده است که بر اساس عکس آن، نیمی از شیشه‌اش خالی است. او این عطر ۲۰۰ هزار تومانی را ۳۵ هزار تومان می‌فروشد.

بعضی هم محصولات نوی خود را به دلایل مختلف برای فروش گذاشته‌اند؛ از جمله کاربری که یک رژ لب قرمز ۵۰ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان قیمت گذاشته است. اما دلیل فروش چه بوده؛ آن را هدیه گرفته و رنگش را دوست ندارد.

دسته‌دوم‌ها؛ همه با هم یا تکی

در سایت‌های دیوار و شیپور نیز آگهی‌های زیادی برای فروش لوازم آرایشی دیده می‌شود.

برای مثال کاربری ۴۰ تا ۵۰ قلم لوازم آرایشی «کارکرده» را به صورت یکجا ۱۰۰ هزار تومان می‌فروشد. فرد دیگری نیز چندین محصول را از جمله انواع سایه و ضد آفتاب، با همان توصیف «در حد نو» را با قیمت ۱۱۵ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

همچنین فروشنده‌ای لوازم آرایشی و زیبایی در حد نوی خود را که شامل چندین مداد و سایه و تاج و کلیپس مو می‌شود، به صورت تکی و یک جا می‌فروشد؛ همه با هم ۹۰ هزار تومان.

از مانتوی در کمد مانده تا شومیز نخ‌کش شده

کفش و لباس هم در میان آگهی‌ها کم نیستند. برای مثال در اپلیکیشن کمدا کاربری مانتویی را که برای عید پارسال دوخته بوده و از آن موقع در کمد مانده به قیمت ۸۹ هزار تومان می‌فروشد. او ارزش واقعی این مانتو را ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرده است.

کاربر دیگری شلوار «تقریبا» نویی را سه یا چهار بار پوشیده، ۵۹ هزار تومان آگهی کرده است. ظاهرا این شلوار اگر نو باشد، ۱۵۰ هزار تومان می‌ارزد.

فردی هم کفش تابستانه‌ای را که «در حد یک یا دو بار استفاده شده» با ۵۰ درصد تخفیف، به قیمت ۲۵ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

بعضی از اقلام آگهی شده هم اشکلاتی دارند برای مثال کاربری یک روسری ساتن را که «زدگی جزئی» دارد، ۲۰ هزار تومان می‌فروشد و فرد دیگری شومیزی را که دو جای آن نخ‌کش شده ۳۹ هزار تومان.

فقط خانم‌ ها تماس بگیرند

کاربران در دیوار و شیپور هم لباس‌های دسته دوم خود را برای فروش گذاشته‌اند. برای مثال فردی پیراهن مجلسی زنانه‌ای را که یک بار پوشیده و به خشکشویی هم داده است، ۱۵۰ هزار تومان می‌فروشد.

کاربر دیگری شومیز دخترانه‌ای را که چند بار پوشیده شده به قیمت ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته است.

یکی از کاربران نیز قصد فروش چند عدد شلوار در حد نو را به علت تغییر سایز دارد، او البته تاکید کرده است که فقط خانم‌ها می‌توانند برای خرید تماس بگیرند.

اجناس دسته دومی که این روزها آگهی شده‌اند کم نیستند؛ در میان آنها از چادر مشکلی تا کیف و کفش یا پیراهن زنانه و مردانه دیده می‌شود. منبع: تجارت نیوز.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.