شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیم‌فصل#فوتبال#داوری#لیگ برتر#داوران

میرزابیگی:

نیم‌فصل اول در همه بازی‌ها اشتباه داوری داشتیم

میرزابیگی: نیم‌فصل اول در همه بازی‌ها اشتباه داوری داشتیم/ دستمزد داوران هم مثل بازیکنانِ میلیاردی افزایش پیدا کند

کارشناس داوری فوتبال گفت: نحوه قضاوت داوران در نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم به هیچ عنوان راضی‌کننده نبود و تقریباً در هر یک مسابقه شاهد یک اشتباه تأثیرگذار از سوی داوران بودیم.

به گزارش مشرق، ابراهیم میرزابیگی در مورد نحوه قضاوت داوران در نیم فصل لیگ بیستم اظهار داشت: قضاوت‌ها در نیم‌فصل اول اصلاً راضی‌کننده نبود ما شاهد اشتباهات تأثیرگذاری زیادی از سوی داوران بودیم شاید بتوان گفت تقریباً در هر بازی یک اشتباه تأثیرگذار از سوی داوران را شاهد بودیم. تقریباً در 95 درصد مسابقات به ضرر یکی از تیم‌ها سوت زده شده است.

وی افزود: گاهی تیمی از این اشتباهات داوری سود برده و گاهی ضرر کرده است که در هر دو صورت این مسئله دارای اشکال است.  نباید بگوییم چون تیمی مثلاً در پنج بازی از اشتباهات سود کرده و در پنج بازی از اشتباهات داوری ضرر کرده پس بی‌حساب هستیم. 

کارشناس داوری فوتبال  تصریح کرد: مهم ترین دلیل این اشتباهات داوری را باید در چینش داوری‌های این فصل دانست. چینش‌هایی که همواره با اشکالتی همراه بوده است و گاهی داوران با تجربه ما هر سه یا چهار هفته یک بار قضاوت می‌کردند که این اصلاً درست نیست چرا که داروان با تجربه باید قضاوت‌های بیشتری داشته باشند زیرا در صورت قضاوت کمتر آنها این تیم‌ها هستند که متضرر می‌شوند. وقتی تیم‌ها بازیکنان با دستمزدهای میلیاردی دارند باید چینش داوری هم خوب باشد تا شاهد اشتباهات کمتری در داوری‌ها باشیم.

میرزابیگی با اشاره به حضور داوران کم تجربه در لیگ برتر گفت: متأسفانه در لیگ برتر بیستم بیش از 40-50 داور وسط و 90 کمک داور در مسابقات حضور داشتند که این شیوه چینش اصلاً درست نیست. تعداد داوران قضاوت‌کننده در لیگ برتر باید محدود باشد زیرا این مسابقات بالاترین سطح مسابقات کشور است و استفاده از داوران کم تجربه باعث ضرر تیم‌ها خواهد شد. لیگ برتر جای آموزش نیست.

وی با اشاره به یک نکته منفی دیگر در داوری عنوان کرد:‌در این فصل شاید به خاطر انتشار ویروس کرونا از داوران تست‌های آمادگی جسمانی دقیقی گرفته نشد و همانطور که می‌بینید برخی از داوران از نظر فیزیک بدنی شرایط مناسبی نداشتند. در گذشته وقتی داوری در تست آمادگی جسمانی مردود می‌شد  چند هفته و یا چند ماه بعد از او تست مجدد گرفته می‌شد. متأسفانه در لیگ برتر بیستم شمار زیادی از داوران بی‌تجربه و ناآماده را وارد مسابقات کردیم که داد تیم‌ها از داوری‌ها درآمد.

نیم‌فصل اول در همه بازی‌ها اشتباه داوری داشتیم

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به اینکه تیم‌ها باید از داوری‌ها تبعیت کنند، گفت: من هم معتقدم که نباید مربیان و مسئولان تیم‌ها به داوران معترض شوند  اما متأسفانه آنقدر اشتباهات داوری زیاد است که شاهدیم مربیان در کنار زمین اعتراض‌های زیادی به داوران می‌کنند و به همین دلیل هم مربیان در این فصل کارت قرمز و زیادی گرفتند. خوشبختانه یا بدبختانه به خاطر ویروس کرونا تماشاگری در ورزشگاه نداریم اگر تماشاگران در ورزشگاه حضور داشتند در آن صورت شاهد اتفاقات بسیار ناخوشایندی با این نحوه قضاوت‌ها در بازی‌ها بودیم.

میرزابیگی با اشاره به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند حضور این داوران کم‌تجربه در لیگ برتر به خاطر برگزاری فدراسیون فوتبال است با توجه به اینکه چند روز دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود امیدوارم مسئولان جدیدی که به فدراسیون فوتبال می‌آیند این اشکالات داوری را در نظر بگیرند. 

وی در مورد اتهام‌هایی که قلعه‌نویی به برخی از داوران زد و باعث ناراحتی آنها شد، عنوان کرد: من برای ایشان احترام قائلم و با صحبت‌های این مربی هم کاری ندارم اما بیان این حرف که داوران به خاطر من یک تیم را می‌کوبند حرف درستی نست نباید به داوران برچسب زده شود شاید قلعه‌نویی به خاطر نتایجی که در تیم گرفته و می‌خواسته به مسئولان باشگاه پاسخگو باشد چنین حرفی را زده اما هجمه علیه داوران اصلاً درست نیست.

کارشناس داوری فوتبال  در مورد پایین بودن دستمزد داوران چقدر در اشتباهات آنها تأثیرگذار است، گفت: اینکه بگوییم داوران به خاطر دستمزد پایین اشتباه می‌کنند حرف درستی نیست بسیاری از داوران ما شغل‌های آبرومندی دارند و امرار معاش‌شان از آن طریق است و حضور در داوری فقط به خاطر عشق و علاقه آنها است اما وقتی بازیکن معمولی در لیگ برتر دستمزد میلیاردی می‌گیرد بهتر است که داوران ما هم دستمزدهای‌شان افزایش پیدا کند و دستمزد داوران زیاد شود در آن صورت داوران شرایط بهتری را خواهند داشت.

منبع: فارس