شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#امارات#آتش#آتش بس

یمن| بهره برداری امارات از اوضاع «مأرب»/ ۲۱۲ مورد نقض آتش بس در«الحدیده»


یمن| بهره برداری امارات از اوضاع «مأرب»/ 212 مورد نقض آتش بس در«الحدیده»

نبرد در مأرب در حالی با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن ادامه دارد که یک فعال یمنی از نقش امارات برای بهره برداری از تحولات به نفع خود پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حمید رزق» فعال رسانه ای یمن و از چهره‌های نزددیک به انصارلله یمن فاش کرد که امارات به دنبال بهره برداری از بحرانی که حزب اصلاح در مأرب به آن گرفتار شده، برای توسعه نفوذ خود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: گروه‌هایی که از ساحل اعزام شده و می‌شوند و نیز برخی سلفی‌های جنوب آنگونه که گفته می‌شود، هدفشان یاری حزب اصلاح در مأرب و نجات آن نیست بلکه تلاش برای گرفتن جای آن است.

حمید رزق تاکید کرد: اخوان المسلمین یمن خیلی دیر خواهند فهمید که مخالفت آنها با طرح‌های صنعا، بزرگترین اشتباه تاریخی آن بوده است.

212 مورد نقض آتش بس در یمن

یک منبع یمنی از 212 مورد نقض آتش بس در الحدیده در جنوب غرب یمن طی 24 ساعت گذشته از جمله 15 پرواز جاسوسی خبر داد.

این منبع اعلام کرد: که 43 حمله توپخانه ای و 145 حمله با آتشبارهای دیگر رخ داده است.

ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

جنگنده های سعودی در یک نوبت منطقه «کتاف» در استان صعده و در دو نوبت «ماهلیه» در مأرب را بمباران کردند.

واکنش «محمد عبدالسلام» به عملیات مأرب

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: آنچه در مأرب می‌گذرد و عملیات نظامی در آن علیه متجاوزان و مزدوران بخشی از عملیات آزادسازی کشور است.

کشور یمن , عربستان سعودی ,

وی افزود: در سایه ادامه جنگ و محاصره، ملت ما عزم جدی بر ادامه رویارویی تا آزادسازی سراسر یمن دارد.

درخواست پارلمان یمن از فریب خوردگان برای بازگشت به آغوش کشورشان

پارلمان یمن در جلسه خود به ریاست «یحیی الراعی» اعلام کرد: پس از شش سال از جنگ علیه یمن بر بیشتر پارلمان‌ها و ملت‌های دنیا و نیز دولت‌هایی که رژیم های سعودی و امارات را به مهمات و سلاح در جنگ یمن تجهیز می‌کنند، مشخص شد که هدف از ادامه جنگ کشتن ملت یمن و ویرانی زیرساخت‌های آن و رقم زدن بزرگترین فاجعه عصر جدید است.

نمایندگان پارلمان یمن خواستار توقف فوری جنگ و رفع محاصره شدند و از دولت‌ها خواستند که فروش سلاح به متجاوزان را متوقف کنند.

کشور یمن , عربستان سعودی ,

این نمایندگان بر ضرورت وارد آوردن فشارهای دیپلماسی به متجاوزان به منظور ممانعت از فجایع و جنایات علیه ملت یمن تاکید کردند.

پارلمان یمن از مردم این کشور هم خواست که متحد باشند.

نمایندگان پارلمان یمن از فریب خوردگان هم خواستند که به خانه و کاشانه خود بازگردند زیرا آنها یمنی هستند و مرگ آنها اهمیتی برای رژیم های متجاوز ندارد و وضعیت آنها مانند یمنی هایی است که حملات هوایی و بمب‌های دشمن روزانه طی این شش سال آن را می‌کشد.

پارلمان یمن اعلام کرد: زمان بازگشت به جاده صواب و خروج از «کوره مرگی» که متجاوزان آنها در مأرب و دیگر جهبه ها سوق می‌دهند، فرا رسیده است. این افراد در صورت بازگشت در امان خواهند بود و پارلمان این را تضمین می کند.

نبرد مأرب نبرد با حامیان قیمومیت سعودی-آمریکا و اسرائیل است

از سوی دیگر «غالب الرهوی» عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: نبرد در مأرب نبرد اخلاقی و ملی ضد حزب اصلاح است که خواهان باقی ماندن مأرب تحت قیمومیت عربستان و آمریکا و اسرائیل هستند.

وی افزود: بدون شرم، داعش و القاعده در مأرب به عنوان بخشی از اخوان المسلمین حضور می‌یابند. ما یمنی‌ها علیه قیمومیت آمریکا و اسرائیل می‌ایستیم، زیرا ملت ما آزاد و هویت یمنی دارد.

«الرهوی» اعلام کرد: ساکنان استان‌های یمنی مانع تحرکات حزب الاصلاح و ساده لوحان و کشاندن آنها از سوی متجاوزان برای تحقق اهداف خبیث، خواهند شد.

القاعده و داعش و سلفی‌ها همگی تحت پوشش آمریکا در مأرب می جنگند

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: هر آنکه در مأرب می‌جنگند از حزب اصلاح ، القاعده و دعش و سلفی‌ها همگی تحت پوشش آمریکایی، سعودی و اماراتی و با سلاح آمریکایی هستند.

بن حبتور تاکید کرد: نبرد در مأرب نبرد کرامت و نبرد سرنوشت ساز با نیروهایی است که به دنبال تحت قیمومیت نگه داشتن یمن هستند. آنانی که مقابل ما در مأرب می‌جنگند از مزدوران هستند که در مأرب با نظارت ائتلاف سعودی جمع شده‌اند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بیان کرد: ما حامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد سرنوشت ساز مأرب هستیم. اجازه بهره برداری حزب الاصلاح از ساده اندیشان برای کشاندن آنها به جنگ و هلاک کردن آنها را برای تحقق اهداف پلید نخواهیم داد.

وی از ارتش و کمیته های مردمی یمن به عنوان ضامن استقلال یمن نام برد و گفت که ساکنان استان‌های اشغال شده وظیفه برملا کردن ماهیت حزب الاصلاح و مزدوری بودن آن برای اسرائیل و آمریکا و ادوات منطقه‌ای آنها را دارند.

«طارق سلام» استاندار عدن گفت: حزب الاصلاح بافت اجتماعی یمن را در استان‌های اشغالی نشانه گرفته است.

نشست مهم در تعز برای کمک به جبهه‌های جنگ

در نشست مهمی که درتعز به ریاست «سلیم محمد المغلس» استاندار این استان برگزار شد راه‌های حمایت از جبهه‌های جنگ و بازگردانیدن فریب خوردگان مورد بررسی قرار گرفت.

کشور یمن , عربستان سعودی ,

در این نشست که با حضور مقامات اجرایی و امنیتی تعز برگزار شد از نقشی که شیوخ و بزرگان در بازگردانیدن فریب خوردگان ایفا می‌کنند و اهمیت ادامه حمایت از جبهه‌های جنگ برای در جنگ مأرب مورد تاکید قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست به فشارهایی که برای توقف نبرد مأرب از سوی جامعه جهانی وارد می‌شود، اشاره کردند و از نقش آمریکا در جنگ یمن پرده برداشتند. و بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای پایداری از طریق ادامه حمایت مالی و جنگی از جبهه‌های جنگ در مأرب تاکید شد.

«المغلس» در این نشست از فریب خوردگان خواست که به آغوش خانواده های خود بازگردند و از فرصت عفو استفاده کنند.

انتهای پیام/