شهر خبر

در این سواحل می‌توانید کوسه و نهنگ ببینید + تصاویر

در این سواحل می‌توانید کوسه و نهنگ ببینید + تصاویر

در اقیانوس هند، جواهری پنهان به نام سریلانکا واقع شده است. کشور کوچکی که وسعت و جمعیت زیادی ندارد اما آوازه مناظر و غذاهای بومی‌اش آنقدر زیاد است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را برای بازدید از این کشور ترغیب می‌کند. گردشگران به صورت انفرادی یا همراه با تورهای سریلانکا به این کشور سفر می‌کنند.

در این مطلب ما به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا یعنی سواحل آن می‌پردازیم. سواحل سریلانکا عمدتا چند ویژگی شاخص دارند که عبارتند از آب تمیز و آرام که مناسب شنا است، شن‌های طلایی رنگ، حیات وحش منحصر به فرد و درخت‌های نخلی که در نزدیکی آن‌ها خودنمایی می‌کند. در ادامه مطلب درباره این موارد بیشتر صحبت می‌کنیم.

5. ساحل نگومبو، شهرکلمبو

یکی از معروف‌ترین ساحل‌های سریلانکا است که در نزدیکی فرودگاه‌بین‌المللی کلومبو واقع شده است. این ساحل کوچک هم برای ساکنین سریلانکایی و هم برای گردشگران خارجی محبوبیت بالایی دارد، اما در عین حال ساحل خلوتی محسوب می‌شود. در اطراف ساحل‌ نگومبو رستوران و هتل‌های بسیاری ساخته شده و به طور کلی امکانات فراوانی در آن وجود دارد.

ویژگی ساحل نگومبو

 

ساحل نگومبو

ساحل نگومبو

 

4. ساحل آناواتونا، شهر آناواتونا

در جنوب سریلانکا، شهر کوچکی به‌ نام  آناواتوا (Unawatuna) وجود دارد که آب آرام و زلال سواحلش چشم‌های هرکسی را به خود خیره می‌کند. اما آنچه می‌بینید تمام ماجرا نیست. دنیای دیگری در زیر آب‌های آناواتونا وجود دارد که با ورود به آن پا به قلمرو آب‌سنگ‌های مرجانی و ماهی‌های رنگارنگ می‌گذارید. از جهتی که امکان تردد خودرو در نزدیکی این ساحل جنگلی وجو ندارد، لازم است برای عبور از جنگل‌ها و رسیدن به ساحل، چند دقیقه‌ای را پیاده روی کرد.

ویژگی‌ ساحل آناواتونا

ساحل آناواتونا

ساحل آناواتونا

 

3. ساحل بنتوتا، شهر بنتوتا

اگر تمایل دارید که در یکی از زیباترین ساحل‌های سریلانکا اقامت داشته باشید نام بنتوتا (Bentota) را فراموش نکنید. زیرا در جوار این ساحل ریزوت‌های جذابی قرار گرفته است که تجربه‌ای متفاوت از گردشگری را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. در این مکان، می‌توانید صبحتان را در جنگل‌‌های سرسبز بنتوتا سپری کنید و غروب را در ساحلی با چشم‌اندازی توصیف نشدنی.

ویژگی ساحل بنتوتا

شهر بنتوتا

bentota-resort.jpg

 

2. ساحل هیکادوآ، شهر هیکادوآ

ساحل هیکادوآ (Hikkaduwa) برای کسانی است که به تفریحات کنار ساحل بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند. از کلوب‌های شبانه و هتل‌های مختلف گرفته تا غذاهای بومی که در ساحل هیکادوآ طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. علاوه بر آن، لاک‌پشت‌های غول پیکری که از  آب‌های اقیانوس هند خود را به مرز خشکی و هیکادوآ رسانده‌اند، بر جذابیت این ساحل می‌افزایند. در کل ساحل هیکادوآ ممکن است نسبت به سایر ساحل‌های مطرح سریلانکا شلوغ‌تر باشد اما تجربه‌ای که در آن‌ می‌توانید کسب کنید، ارزشش را خواهد داشت. 

ویژگی‌ ساحل هیکادوآ

 

 ساحل هیکادوآ

ساحل هیکادوآ

 

1.  ساحل میریسا، شهر میریسا

در سواحل جنوبی سریلانکا با پشت سرگذاشتن نخل‌های نارگیل به یکی از بهترین و خاص‌ترین ساحل‌های جهان به نام میریسا (Mirissa) دست‌ پیدا‌ می‌کنید. آب‌ تمیز و موج‌‎های پویا، امکانات رفاهی بالایی که در ساحل میریسا قرار گرفته‌اند و شانس تماشای حیات وحشی جذاب در آب‌های مجاور آن، سبب می‌شوند تا میریسا نه ‌تنها در سریلانکا، بلکه در جهان نیز به عنوان یکی از برترین سواحل جهان شناخته شود.

ویژگی‌ ساحل میریسا

ساحل میریسا

ساحل میریسا

 

تألیف: لست‌سکند