شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#لایحه بودجه

انتقاد نماینده مجلس درباره نحوه رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰


انتقاد نماینده مجلس درباره نحوه رسیدگی به بودجه 1400

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار داشت: نحوه رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایراد آیین نامه ای دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400 کل کشور طی تذکری گفت: در حال حاضر سامانه پیشنهادات طوری تنظیم شده که نمایندگان فرصت ثبت پیشنهادات را تا 8 صبح فردا دارند و این در حالی است که ما رسیدگی به بودجه و پیشنهادات را آغاز کرده ایم و این موضوع مبنای آیین نامه ای ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: به نظر می رسد که شکل آیین نامه رعایت نشده و نحوه رسیدگی به بودجه ایراد آیین نامه ای دارد و باید مذاکرات را قطع کرده و به تذکر توجه کنیم. وقتی تا فردا صبح فرصت پیشنهادات است، رسیدگی در حال حاضر چه معنایی دارد؟ و اگر مجلس موضوعی را تصویب کرد قبل از اینکه نماینده ای بتواند پیشنهادش را ثبت کند، عملاً پیشنهاد بلااثر می شود. من خواهش می کنم شکل را رعایت کنید، چرا که رعایت شکل آیین نامه نیز موضوعیت دارد.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: این موضوع، موضوع مهمی است و از نمایندگان خواهش می کنم توجه کنند چون ممکن است که برای سایر نمایندگان نیز این سوال ایجاد شود. پیش از شروع جلسه آقای امیرآبادی عضو هیات رئیسه اشاره کردند که در تبصره های مربوط به ردیف های درآمدی، اگر پیشنهادی وجود دارد، نمایندگان می توانند ثبت کنند و اگر تاکنون امکان ثبت را نداشتند می توانند تا فردا 8 صبح آن را ثبت نمایند، و فردا حتما به این پیشنهادات رسیدگی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نکته دیگری نیز باید عرض کنم، در رابطه با ردیف 4 تبصره (ب) در رابطه با ETS و بحث هایی که مربوط به ارز بود،  در این رابطه هر کدام از نمایندگان هر مطلبی داشته باشند در مورد این بند 4 می توانند فردا مطرح کنند و ما امروز آن را مراعی می گذاریم.

انتهای پیام/