شهر خبر

دادخواهی صنعت چاپی‌ها از قوه قضاییه برای اجرایی نشدن یک مصوبه قانونی


دادخواهی صنعت چاپی‌ها از قوه قضاییه برای اجرایی نشدن یک مصوبه قانونی

رئیس تعاونی لیتوگرافان تهران از ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه در خصوص اجرا نشدن قانون معافیت ۳۰ درصدی کارفرما برای حق بیمه پنج نفر خبر داد.

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه در انتقاد از عدم اجرای قانون معافیت 30 درصدی حق بیمه کارفرما برای پنج نفر توسط دولت خبر داد.

وی ادامه داد: در این نامه تقاضا شده است کارگاه‌های تازه‌تاسیس نیز مشمول اجرای مصوبه 16 /12/ 1361 قانون اساسی در ارتباط با معافیت 30 درصدی حق بیمه کارفرما برای پنج نفر شوند.

شجاع افزود:‌ از یک‌سال گذشته تاکنون تمامی کارگاه‌های تازه‌تاسیس موظف به پرداخت کل حق بیمه کارفرما هستند و مشمول معافیت 30 درصدی که قانون تعیین کرده است نمی‌شوند،‌ این اقدام خلاف قانون مشکلاتی را برای صنف چاپ و نشر که مشمول این قانون می‌شوند،‌ فراهم کرده است.

پیش از این نیز 24 تشکل چاپ از سراسر کشور در 110 نامه به 110 نماینده مجلس شورای اسلامی  خواستار اجرای این قانون شده بوند. این در حالی است که در نامه رئیس اتاق اصناف به تعاونی لیتوگرافان تهران حذف این معافیت برای واحدهای تازه به دلیل عدم در نظر گرفتن ردیف بودجه برای این منظور از سوی دولت مطرح شده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیز تهران در گفت‌وگو با تسنیم از ارسال نامه به وزرات ارشاد و پیگیری معاونت فرهنگی این وزارتخانه برای اجرای این قانون خبر داده بود.

انتهای پیام/