شهرخبر

تست کرونای کودک شیرخوار در این شهر مثبت شد

تست کرونای کودک شیرخوار در این شهر مثبت شد

 تست کرونای کودک شیرخوار در این شهر مثبت شد
دکتر اورکی :جوان‌ترین سنی که PCR مثبت انجام شده است یک کودک شیرخوار یک ساله بوده که در بیمارستان شهدای ایذه بستری می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای شهرستان ایذه  در خصوص وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجا به ۶ بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانها، دو بخش به عنوان بخش‌های بستری ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان در نظر گرفته ‌شد. که یک بخش ICU کووید- ۱۹ است و بخش دیگر ویژه بیمارانی است که نیاز به مراقبت ویژه ندارند و فقط باید بستری شوند.

وی افزود: در دومین بخش ICU کرونا ۱۲ تخت قرار دارد که یک تخت آن غیرفعال است و بخش داخلی کرونا با ۱۹ تخت آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان است.

در هفته گذشته میزان بیماران نیازمند به بستری در ICU خیلی بیشتر از بیمارانی بوده که نیاز به بستری معمولی داشتند و تا روز چهارشنبه ۱۰۰ درصد تخت‌ها اشغال شده است و این نشان از آن دارد که پیک جدید با بقیه پیک‌ها فرق دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه جوان‌ترین مراجعه کننده  که PCR مثبت شد،  یک کودک شیرخوار یک ساله بود که در بیمارستان شهدای ایذه بستری شده است؛ همچنین پدر و مادر این کودک نیز درگیر این ویروس شدند.در هفته گذشته دو مورد فوتی بر اثر بیماری کووید- ۱۹ گزارش شد که میانگین سنی آنها بالای ۶۵ سال بود.

اورکیدر پایان گفت: میزان درگیری این ویروس از نوع قبلی به لحاظ سنی کرونای معمولی بیشتر است، عاجزانه از مردم ایذه میخواهیم از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ و رفتن به دورهمی های خانوادگی بپرهیزند.