شهر خبر

جوزف بورل:

اتحادیه‌اروپا تحولات میانمار را در نشست روز دوشنبه بررسی می‌کند

اتحادیه‌اروپا تحولات میانمار را در نشست روز دوشنبه بررسی می‌کند

جوزف بورل با محکوم کردن حمله به اعتراضات در میانمار اعلام کرد که تحولات در این کشور در نشست دوشنبه وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در پیامی توییتری سرکوب معترضان به کودتای نظامی و بازداشت اعضای دولت میانمار را به شدت محکوم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکوم کردن شدید حمله به اعتراضات صلح آمیز، از ارتش و نیروهای امنیتی میانمار خواست خشونت علیه غیرنظامیان را فوراً متوقف کنند.

وی در ادامه اعلام کرد که در نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا که دوشنبه هفته جاری (۴ اسفند ماه) برگزار می‌شود، آخرین تحولات میانمار ارزیابی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش آناتولی، اوضاع میانمار دستور کار نخست نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپاست و پیش بینی می‌شود برخی مقامات نظامی این کشور که در کودتا دست داشتند با تحریم‌هایی از جمله مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت سفر مواجه رو شوند.

خبرگزاری فرانسه نیز ساعاتی پیش در خبری فوری از وقوع تیراندازی در اعتراضات امروز میانمار گزارش داد.

اعتراضات مردمی به حکومت نظامیان در میانمار همچنان ادامه دارد. این اعتراضات بعد از اقدام نظامیان در انجام کودتا و کنار زدن دولت این کشور و بازداشت اعضای بلند پایه آن آغاز شده‌اند.

ارتش میانمار روز یکم فوریه سال جاری با اجرای یک کودتا دولت غیررسمی «آنگ سان سو چی» را از قدرت برکنار کرد.

در پی این کودتا، برخی از کشورها اقدام به اعمال تحریم علیه فرماندهان نظامی میانمار کرده‌اند.

کد خبر 5152018