شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#ویروس کرونا#عراق

کرونا| هشدار درباره خطر افزایش آمار مبتلایان و احتمال تعطیلی سراسری عراق


کرونا| هشدار درباره خطر افزایش آمار مبتلایان و احتمال تعطیلی سراسری عراق

وزارت بهداشت عراق از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن ابراز نگرانی و بر ضرورت پایبندی شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق، ریاض الحلفی مدیرکل بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد گزینه رفتن به سمت تعطیلی سراسری در هفته های آینده مطرح است، این گزینه را وضعیت اپیدمی و میزان پایبندی شهروندان به دستورالعملهای پیشگیرانه مشخص خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر وزیر بهداشت عراق گفت طی دو روز آینده شاهد افزایش آمار مبتلایان بوده‌ ایم و درباره این مسئله هشدار می‌دهیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود ما به طور دقیق و جدی، روند اجرای منع آمد و شد برای مقابله با شیوع کرونا را دنبال می‌کنیم. وزیر بهداشت عراق در عین حال از پایبندی شهروندان به استفاده از ماسک خبر داد.

وی ادامه داد بیشتر موارد ابتلا، مربوط به نوع جهش یافته کروناست و از افزایش آن نگران هستیم.

از سوی دیگر رسانه های عراق از برخورد قاطع دولت این کشور با کسانی که از مقررات مربوط به تعطیلی عمومی کرونایی تخلف کنند، خبر دادند، در همین راستا یک قهوه‌خانه به سبب بازگشایی مخفیانه، پنج میلیون دینار عراق جریمه شد.

آخرین وضعیت آیت الله الفیاض

آیت الله محمد اسحاق الفیاض از مراجع شیعه که ابتدا خبر ابتلای وی به کرونا تکذیب شده بود، روند درمانی‌اش را با موفقیت طی کرده و از بیمارستان الکفیل در کربلای معلی مرخص شده و دوران قرنطینه را در منزل طی می‌کند.

حال عمومی وی رضایت بخش اعلام شده است.

 اعلام زمان رسیدن واکسن کرونا به عراق

 وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که واکسن‌های کرونا در اواخر ماه فوریه به این کشور می‌رسد که این واکسن‌ها از نوع سینورفام چینی، استرانزینیکای انگلیسی و فایزر آمریکایی است.

انتهای پیام/