تسلیم شدن یک گردان دیگر نیروهای «هادی» به ارتش یمن

برخی فعالان در شهر مأرب امروز شنبه فاش کردند که یک گردان از تیپ پیاده‌نظام ۱۱۷ وابسته به نیروهای منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن با تمامی تجهیزات نظامی خود جمعه شب (دیشب) تسلیم ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن شده است.

بر اساس این گزارش، تسلیم شدن دومین گردان این تیپ باعث ایجاد خشم و کینه در میان قبایل شده و آن‌ها در واکنش به این اقدام از برخی پایگاه‌های خود عقب‌نشینی کردند.

طبق گزارش وبگاه «البوابة الإخباریة الیمنیة»، این اتفاقات زمینه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را فراهم کرد.

هفته گذشته «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء گفته بود که اتفاقات غافلگیرکننده‌ای در انتظار مأرب که می‌تواند به سقوط این شهر منجر شود.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء، پایتخت این کشور قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، حائز اهمیت بوده و سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ریاض است، وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی شده، و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.