شهر خبر

واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در روند برگزاری انتخابات


واکنش دبیر هیئت فوتبال استان تهران به تخلف در روند برگزاری انتخابات

دبیر هیئت فوتبال استان تهران گفت که این هیئت در برگزاری انتخابات در فاصله یک هفته تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال دخیل نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، قرار است روز دوشنبه 4 اسفندماه انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برگزار شود و این موضوع در فاصله 6 روز  تا برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شائبه‌هایی را به وجود آورده است. خبرگزاری تسنیم نیز امروز در گزارشی با عنوان «تخلف در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران/ عجله پس از مدت‌ها انفعال!» به این نکته اشاره کرد که برگزاری انتخابات خلاف قانون است. پس از این ماجرا هیئت فوتبال استان تهران به این موضوع واکنش نشان داد.

عباس تیموری دبیر هیئت فوتبال استان تهران در این باره به تسنیم گفت: در مجمع قبلی که 14 شهریورماه 98 برگزار شد، اختلافات بین مدیرکل وقت ورزش استان و فدراسیون فوتبال باعث شد مجمع هیئت فوتبال برگزار نشود. با استعلامی که از فدراسیون فوتبال بابت اساسنامه گرفتیم، اساسنامه به تایید اعضای هیئت رئیسه رسیده بود، هیئت رئیسه هم چکیده مجمع است. در چند سال گذشته انتخابات استان‌های دیگر با همان اساسنامه قبلی برگزار شده بود و هیئت فوتبال استان تهران هم از دیگر استان‌ها جدا نیست. 

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در خصوص این موضوع که برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان‌های دیگر از جمله مرکزی و تغییر رئیس هیئت فوتبال کیش هم در نزدیکی انتخابات فدراسیون فوتبال شائبه‌برانگیز بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات فوتبال تهران به درخواست مدیرکل جدید ورزش استان تهران برگزار خواهد شد. در مکاتبه‌ای که آقای پریچهره با فدراسیون فوتبال انجام داد، دوم و چهارم اسفند را برای برگزاری انتخابات مشخص کردند. این اتفاق به دلیل درخواست‌های مکرر جامعه فوتبال تهران بود تا تکلیف انتخابات هرچه زودتر مشخص شود. سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال هم وقتی دیدند اراده خوبی برای برگزاری انتخابات هیئت فوتبال وجود دارد موافقت خودشان را اعلام کردند و تاریخ 4 اسفند را پذیرفتند و ابلاغ کردند.

تیموری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اساسنامه تایید نشده، انتخابات هیئت فوتبال استان تهران برچه اساسی برگزار خواهد شد؟ تصریح کرد: در استان‌های دیگر هم انتخابات با همان اساسنامه قبلی که به تایید اعضای هیئت رئیسه رسیده بود برگزار شد و ما هم با همان اساسنامه انتخابات را برگزار می‌کنیم، چون تایید اساسنامه جدید ممکن است مدت‌ها زمان ببرد. همین اساسنامه سال 94 توسط وزارت ورزش و آقای سجادی به فدراسیون ابلاغ شده و اسناد و مدارکش موجود است. همانطور که ایرادهایی به اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد بود و در اساسنامه جدید برطرف شد، در اساسنامه هیئت‌های استانی هم ایرادهایی وجود دارد. منتظر هستیم که در آینده نزدیک ایرادها این اساسنامه هم برطرف شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید با همین اساسنامه جلو برویم و نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا هر شخصی به نفع خودش مسائل را تفسیر کند. یکی از دلایلی که انتخابات شهریور سال گذشته به تعویق افتاد این بود که مدیرکل وقت معتقد بود رئیس هیئت نباید به کارش ادامه دهد و هیئت فوتبال باید با سرپرست اداره شود. در حالی که در بند 9 ماده 24 اساسنامه قید شده است که رئیس هیئت بعد از پایان دوره 4 ساله‌اش تا برگزاری انتخابات می‌تواند به کارش ادامه دهد. 

دبیر هیئت فوتبال استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال با همان اساسنامه قبلی بود چرا تا یک هفته قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال طول کشید تا انتخابات هیئت فوتبال شائبه‌برانگیز قلمداد شود؟ گفت: هیئت فوتبال استان تهران در به درازا کشیدن انتخابات و برگزاری آن در این تاریخ دخیل نبوده است. مدیرکل قبلی استان تهران آقای گل‌محمدی ایراداتی را به اساسنامه وارد کرده بود. فدراسیون و هیئت فوتبال را هم اعلام ‌کردند که برای اصلاح اساسنامه باید یک مسیر و فرایندی طی شود و ما نمی‌توانیم برگزاری انتخابات را نگه داریم تا اساسنامه اصلاح شود. بعد از اینکه مدیرکل جدید ورزش استان در مسند کار قرار گرفت، یکی از کارهایی را که در دستور کار قرار داد برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران بود و ما هم بنا داریم با همکاری مدیرکل ورزش استان تهران و فدراسیون فوتبال این انتخابات را برگزار کنیم. 

فدراسیون فوتبال , فدراسیون فوتبال ,

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/