تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا برای دست‌فروشان در آستانه نوروز

  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به ارزیابی عملکرد طرح شهید سلیمانی گفت: گزارشی را دستگاه‌ها دادند و ضعف‌ها و قدرت ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در دو هفته آینده یک رزمایش در مناطق قرمز به خصوص خوزستان برگزار شود.

وی ادامه داد: نگرانی در مورد تردد های بین شهری و داخل شهری وجود داشت، نیروی انتظامی از عملکرد خود در این باره گزارشی ارائه داد و قرار شد در ایام نوروز طرحی را ارائه دهند که تردد بین شهری کنترل شود و ترددهای ۹ شب تا ۳ صبح جدی گرفته شود.

وزیر کشور تأکید کرد: موضوع بعدی که در جلسه مطرح شد، بحث خریدهای نوروزی و امکان تجمعات در این خریدها بود. امسال هم مانند سال قبل هیچ گونه نمایشگاهی نداریم و خرید و فروش های فوق العاده را قرار است اصناف بر روی واحدهای صنفی نظارت داشته باشند که فروش های فوق العاده باعث ایجاد تجمعات نشود. 

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: توقع از مردم این است حتی المقدور تردد کمتری داشته باشند و با در تجمعات نباشند مقرر شد دستفروشان هم با تدابیری که از طرف شهرداری ها و اصناف در نظر گرفته شده، قرار است کار خود را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: مقرر شد تردد به استان خوزستان ممنوع شود و مرزهای این استان نیز بسته شود. مردم خوزستان این یکسال در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی خوب عمل کردند، امیدواریم مشکل خوزستان هم حل شود تا نوروز خوبی داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: گزارش هایی در خصوص نحوه تأمین و توزیع واکسن کرونا در جلسه مطرح شد. قرار بر این شد تا واکسن های خریداری شده از کشورهای مختلف سریعاً به کشور وارد شوند. اولویت تزریق واکسن فقط و فقط با وزارت بهداشت است و هیچ نهاد دیگری نمی تواند برای تزریق واکسن کرونا، اولویتی ارائه دهد.

وی تاکید کرد: واهشمندیم علما و شیوخ در این استان تلاش کنند که با یک جریان آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی، فضای اجتماعی این استان را اقناع کنند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. بررسی ها حاکی از آن بوده که ورود روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته از مرز خوزستان به کشور باعث تشدید کرونا در این استان شده است.