شهر خبر

رئیس اسبق شاباک: نابودی و زوال اسرائیل ممکن است


رئیس اسبق شاباک: نابودی و زوال اسرائیل ممکن است

رئیس اسبق دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) هشدار داد که موجودیت این رژیم در معرض خطراتی بی‌سابقه قرار دارد و ممکن است «اسرائیل» رو به زوال و نابودی برود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «یوال دیسکین» در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت گفته که این نابودی در جریان جنگ و عملیات نظامی نخواهد بود، بلکه علت آن است که عناصر نابودی «اسرائیل» در داخل موجود است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیسکین بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و ناتوانی در تشکیل دولتی پایدار را یک نمایش سیاسی بیهوده خوانده و گفته به جای آن، دولت رژیم صهیونیستی باید به فکر مقابله با مسائل راهبردی و وجودی می‌بود که مهم‌ترین این مسائل بحران کرونا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی این سوال را مطرح کرده که آیا رژیم صهیونیستی از جناح‌بندی فرهنگی، امنیت اقتصادی و قدرت نظامی و امنیتی لازم برای تثبیت موجودیت خود برای نسلی دیگر برخوردار است؟

دیسکین گفته که بحث در مورد تهدید برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های حزب الله یا اسلامگرایان تندرو نیست، بلکه سخن از تحولات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی است که اساس کشورها را تغییر می‌دهد و می‌تواند موجودیت آن‌ها را برای نسل بعدی به خطر بیندازد.

وی گفته شکاف و انشقاق در جامعه "اسرائیل روز به روز بیشتر می‌شود، اختلافات بین جناح راست و چپ هر روز گسترده‌تر و حتی بیشتر از اختلافات بین یهود و عرب‌ها است، بی‌اعتمادی به نهادهای دولتی هر روز بیشتر می‌شود، فساد بیش از پیش در دستگاه‌های دولتی ریشه می‌دواند و همبستگی اجتماعی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد.

انتهای پیام/