شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

سوریه| تکذیب وجود بند محرمانه در روند تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی


سوریه| تکذیب وجود بند محرمانه در روند تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی

یک منبع رسانه‌ای در سوریه هرگونه شایعات مربوط به وجود بند محرمانه در روند آزادی شهروندان سوری در ازای آزادی یک زن صهیونیست را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن سوریه، یک منبع رسانه‌ای شایعاتی را که در برخی رسانه‌ها مبنی بر وجود یک بند محرمانه در روند آزادی 2 شهروند سوری در تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تکذیب کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منبع تاکید کرد که انتشار چنین شایعات ساختگی درباره وجود بند محرمانه در این روند مبنی بر دریافت واکسن کرونا از مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی، با هدف اهانت به روند آزادی اسرای سوری از زندان‌های رژیم اشغالگر و نیز توهین به کل ملت سوریه است.

منبع مذکور مجددا تاکید کرد که سوریه در این روند که منجر به آزادی دو شهروند خود شد کاملا شفاف بوده و رسانه‌هایی که چنین اطلاعاتی منتشر می‌کنند در تلاش برای بهبود چهره رژیم اشغالگر اسرائیل و نسبت دادن ویژگی‌های انسانی به این رژیم هستند، صفاتی که رژیم صهیونیستی به دلیل اشغال سرزمین عربی و آواره کردن ملت آن و نیز ادامه جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین و سوریه و لبنان هرگز از آنها برخوردار نیست.

در چارچوب تلاش‌های دولت سوریه برای آزادسازی شهروندان این کشور از زندان‌های رژیم صهیونیستی، پنج شنبه هفته گذشته «محمد احمد حسین» و «طارق غصاب العبیدان» دو اسیر سوری از اهالی استان قنیطره آزاد شدند.

بر این اساس، منابع آگاه اعلام کردند در تکمیل روند تبادل اسرا که از روز گذشته با میانجیگری روسیه آغاز شد، این دو اسیر سوری امروز آزاد شدند و به منطقه محل سکونت خود در استان القنیطره بازگشتند.

روز چهارشنبه نیز «نهال المقت» دیگر مبارز سوری در چارچوب همین روند در مقابل آزادی یک زن جوان اسرائیلی که وارد خاک سوریه در منطقه القنیطره شده و به دست مراجع مربوطه بازداشت شده بود، آزاد شد.

این زن اسرائیلی که به علت ورود غیر قانونی به خاک سوریه بازداشت شده بود، در روند تبادل اسرا با دو اسیر سوری و با میانجی گری روسیه آزاد شد.

انتهای پیام/