شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#سال گذشته

مربی پیشین آبی ها:

استقلال شده آموزشگاه مدیریت/ متاسفانه این تیم قهرمان بشو نیست!

استقلال شده آموزشگاه مدیریت/ متاسفانه این تیم قهرمان بشو نیست!

مربی پیشین استقلال گفت: عمده مشکلی که این تیم در چند سال گذشته با آن مواجه بوده و هنوز هم وجود دارد، حضور مدیرانی است که از تجربه لازم برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، با اینکه استقلال در نیم فصل نخست در مجموع نتایج نسبتاً خوبی گرفت و در پایان نیم فصل در رده سوم جدول ایستاد، اما این نتایج برای عموم پیشکسوتان و هوادارانش راضی کننده نبود و باعث سرازیر شدن حجم شدیدی از انتقاد شد.

در همین خصوص امید طیری مربی سابق آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نتایج استقلال در طول نیم فصل کاملاً سینوسی بود و به هیچ وجه روند مشخصی نداشت. آنها یک روز در تبریز تیم خوب تراکتور را شکست دادند و یک روز در تهران از تیم پایین جدولی سایپا شکست خوردند. این نوع نتیجه‌گیری برای تیمی که خودش را مدعی قهرمانی می‌داند خوب نیست.

مربی پیشین آبی پوشان تاکید کرد: نه از تیم مدیریتی این فصل استقلال آن کارایی لازم را دیدم و نه از کادر فنی آن دیسیپلین لازم را و این دو نقیصه کنار هم منجر به این شد تا مجموعه باشگاه آن اشراف لازم را بر تیم نداشته باشد. متاسفانه تیم عصبی است و اوج این عصبی بودن را ما در رفتار وریا غفوری دیدیم. جایی که وسط بازی آن رفتار عجیب را از خود نشان داد و از زمین بیرون رفت.

طیری بیان داشت: به نظر می‌رسد کادر فنی آن تسلط لازم را بر تیم نداشته باشد و بازیکنان به آن میزان که باید از کادر فنی حرف‌شنوی ندارند. همچنین در باشگاه استقلال اعتماد از بین رفته و بازیکنان به کادر مدیریتی اعتماد لازم را ندارند. من با هیچیک از بازیکنان استقلال ارتباط ندارم، اما این را از نوع رفتار آنها می‌توان تشخیص داد. وقتی تیم مدیریتی نمی‌تواند ابتدایی‌ترین نیازهای یک تیم مثل زمین تمرین، منابع مالی، سالن بندسازی و غیره را تامین نماید، انتظار زیادی نباید از یک تیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: من از وزارت ورزش یک سئوال دارم و آن هم این است همه آقایانی که در تیم مدیریتی استقلال حضور دارند، پیشینه آنها در کار مدیریت ورزش چه بوده؟ از هیچ فردی نام نمی‌آورم و خیلی کلی صحبت می‌کنم. اما واقعاً همه آقایان با کدام تجربه مدیریت ورزشی امور مدیریتی تیم پرافتخار و با قدمت استقلال را بر عهده گرفتند.

مربی سابق استقلال تصریح کرد: استقلال آنقدر بزرگ است که مدیران ورزشی باید سال‌ها در جاهای دیگر کار کنند، تجربه اندوزی کنند و زمانی که تجربه لازم به دست آوردند و به بازدهی رسیدند به این باشگاه بیایند. اما حالا کاملاً برعکس شده است؛ یعنی مدیران می‌آیند در استقلال کار را یاد بگیرند و تجربه اندوزی کنند. شاید این واژه درست نباشد، اما متاسفانه استقلال شده آموزشگاه مدیریت و افراد برای آموزش مدیریت به این باشگاه می‌آیند.

طیری بیان داشت: خدای ناکرده به شخصیت هیچیک از آقایان اهانت نمی‌کنم و معتقدم همه آنها در اصنافی که کار می‌کنند شماره یک، بسیار کار بلد و بهترین هستند، همه آنها هم انسان‌هایی شریف و بسیار قابل احترام هستند. اما این دلیل نمی‌شود هر انسان خوبی که در کار اصلی خود بسیار موفق و باتجربه است، بخواهد در استقلال مدیریت کند. نتیجه این نوع مدیریت استقلال را به اینجا رسانده است.

وی در خصوص دورنمای استقلال در این فصل بیان داشت: من به این فصل هم مثل چند فصل قبل خوش بین نیستم، چون روند مناسب را در این تیم مشاهده نمی‌کنم. مگر آنکه در فاصله نیم فصل تغییرات اساسی در این تیم صورت گیرد. در غیر این صورت این مجموعه مدیریت و فنی آنقدر ظرفیت ندارد که آبی پوشان را به قهرمانی برساند. با این مجموعه، خیال رقبا راحت که استقلال قهرمان بشو نیست.

کد خبر 5151211