شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#ویروس کرونا

آمریکا محدودیت سفر در مرز مکزیک و کانادا را یک ماه دیگر تمدید کرد


آمریکا محدودیت سفر در مرز مکزیک و کانادا را یک ماه دیگر تمدید کرد

دولت آمریکا روز جمعه از تمدید مجدد محدودیت سفر در مرز مشترک خود با کانادا و مکزیک به علت نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد: مرزهای زمینی ایالات متحده با کانادا و مکزیک همچنان برای سفرهای غیرضروری حداقل تا 21 مارس (1 فروردین 1400) بسته خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، یک سال پیش دولت آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مناطق مرزی خود با مکزیک و کانادا، تدابیر محدودکننده‌ای را اتخاذ کرد و این تدابیر محدودکننده تا امروز ادامه داشته است.

این نخستین بار در دولت جو بایدن است که محدودیت‌های مرزی با کانادا و مکزیک به مدت 30 روز دیگر تمدید شده است. کاخ سفید قرار است نشست‌هایی را برای تصمیم گیری درباره تشدید محدودیت‌های مرزی برگزار کند.

کانادا نیز تمایل چندانی برای لغو محدودیت‌های سفر نشان نداده است و مقررات جدیدی را برای ورود اتباع این کشور از طریق مرزهای زمینی اتخاذ و اجرا کرده است.

از 26 ژانویه دولت آمریکا از همه مسافران هوایی خواسته است تا 3 روز پیش از سفر به آمریکا تست منفی کرونای خود را ارائه دهند ولی هنوز هیچ گونه قوانین و سختگیری‌های مشابهی را برای سفرهای زمینی اعمال نکرده است.

انتهای پیام/