شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان

دبیرکل ناتو: تمام تصمیم‌های ما در افغانستان در هماهنگی با آمریکا گرفته خواهد شد


دبیرکل ناتو: تمام تصمیم‌های ما در افغانستان در هماهنگی با آمریکا گرفته خواهد شد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید کرد که تمام تصمیم‌های این سازمان درباره افغانستان مشروط و در هماهنگی با آمریکا گرفته خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که تمام تصمیم‌های این سازمان درباره افغانستان مشروط و در هماهنگی نزدیک با آمریکا گرفته خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان نیز گفت که تاکنون در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است و مشورت‌ها در این باره همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، دبیرکل ناتو با ضمن تاکید بر حل مسالمت‌آمیز مسئله افغانستان اظهارداشت که تعهد دوامدار سازمان ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم ادامه دارد.

استولتنبرگ همچنین درباره نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو به غنی اطلاعات داد و گفت که اعضای ناتو در روند صلح افغانستان از دیپلماسی فعال استفاده می‌کند تا این روند به موفقیت برسد.

در نشست دو روزه وزرای دفاع ناتو قرار بود درباره خروج و یا ادامه حضور نیروها در افغانستان تصمیم‌گیری شود اما تصمیمی در این باره اتخاذ نشد.

این در حالی است که طالبان تاکید دارد ادامه حضور نیروهای خارجی پس از زمان تعیین شده برای خروج این نیروها به معنی تداوم «اشغال» است و نسبت به از سرگیری حملات علیه نیروهای خارجی هشدار داده است.

انتهای پیام/.