به دلیل موقعیت روستایی و شرایط بد آب و هوایی، دوستانش در تلاش برای کمک به او بودند تا اینکه سرانجام موفق شدند از تلفن هتل یکی از روستا‌های نزدیک با اورژانس تماس بگیرند و درخواست آمبولانس کنند.

متاسفانه خیلی سریع وضعیت این مرد بدتر شد و او از درد شدید و گرفتگی قفسه سینه رنج می‌برد. یک ساعت بعد، آمبولانس آمد و امدادگران فهمیدند که دانکن از یک حمله قلبی شدید رنج می‌برد و همین امر باعث شد، تا آن‌ها درخواست یک هلی‌کوپتر کنند و استیفنسون را به سرعت به بیمارستان منتقل کنند. هنگام نشستن هلی‌کوپتر، قلب مرد برای اولین بار متوقف شد، بنابراین او را به سرعت به سمت بیمارستان بردند و در حین پرواز، امدادگران موفق به بازگرداندن نبض به قلب او شدند و دوباره تا هفت بار قلب او متوقف شد.

وقتی استیفنسون به بیمارستان رسید، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و در طی آن استنت در یکی از عروق مسدودش قرار گرفت. خوشبختانه استیفنسون بهبودی کامل یافت و تنها سه روز پس از بستری شدن در بیمارستان توانست به خانه خود برگردد.

نجات از مرگ پس از ۷ بار ایست قلبی

استیفنسون گفت که او زندگی خود را مدیون خدمه آمبولانس هوایی است که موفق شدند او را زنده نگه دارند و علی رغم اینکه قلبش ۷ بار در هلی‌کوپتر اورژانس متوقف شد پزشکان توانستند دوباره او را به زندگی برگردانند، استیفنسون همچنین از دوستانش که برای نجات او تلاش کردند، صمیمانه تشکر کرد.