شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#دولت#سازمان ملل

واشنگتن: کشورها را به نفروختن سلاح به ایران متقاعد می‌کنیم


واشنگتن: کشورها را به نفروختن سلاح به ایران متقاعد می‌کنیم

دولت آمریکا یک روز پس از ادعای درخواست واشنگتن از سازمان ملل مبنی بر لغو مکانیزم ماشه، اعلام کرد که به رایزنی‌ها خود با دیگر کشورها برای عدم فروش سلاح به ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، در کمتر از 24 ساعت از ادعای دولت بایدن درباره پس گرفتن درخواست دولت ترامپ برای احیای همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از طریق مکانیزم ماشه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با دیگر کشورها در خصوص عدم فروش سلاح به ایران رایزنی خواهد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت واشنگتن اعلام کرد که واشنگتن «برای متقاعد کردن کشورها برای نفروختن سلاح به ایران اقدام خواهد کرد».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که «ریچارد میلز» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که واشنگتن ادعای دولت ترامپ در سپتامبر 2020 درباره احیا و بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

وی گفت که واشنگتن با ارسال نامه‌ای به 15 عضو شورای امنیت، تصمیم دولت قبلی آمریکا برای فعال‌کردن مکانیزم ماشه و احیای همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو کرده است.

دولت قبلی آمریکا به‌ریاست دونالد ترامپ تابستان گذشته پس از شکست در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، از مکانیزم ماشه استفاده کرد و بر مبنای آن از سازمان ملل درخواست کرد همه تحریم‌های خود علیه ایران را تمدید کند.

انتهای پیام