شهر خبر

انتشار کارتون جدید مسعود شجاعی طباطبایی با موضوع «افول آمریکا»

انتشار کارتون جدید مسعود شجاعی طباطبایی با موضوع «افول آمریکا»

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست جدیدترین طرح کارتونی خود را در ادامه مجموعه «افول آمریکا» و با عنوان «اجکت» خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، جدیدترین طرح کارتونی خود در ادامه مجموعه «افول آمریکا» را با تمسخر کاراکتر سوپرمن و عمو سام خلق کرده است.

شجاعی طباطبایی در این باره بیان کرد: از کودکی عاشق کشیدن سه چیز بودم؛ ماشین، موتور و هواپیما. پسر همسایه ما هم فقط بلد بود این سه شکل را بکشد، موتور وسپا، ماشین ژیان و هواپیمای جنگی؛ بنابراین این طرح را در کودکی که آرزویی نداشتم، کشیدم.

وی درباره دلیل طراحی این اثر که عنوانش «اجکت» است، گفت: اجکت (Eject) اصطلاحی در پرواز است که خلبان در صورت سقوط هواپیما کلیدی را می‌زند و با چتر نجات فرود می‌آید. در این طرح خواستم افول آمریکا را تصویر کنم؛ از آنجایی که افول آمریکا طبق نظریات کارشناسان بزرگی همچون نوام چامسکی نزدیک است، ۲ موضوع کارایی نداشتن ماشین نظامی آمریکا و به سرآمدن دوره جنگ‌های نظامی را موضوع این کارتون قرار دادم.

این هنرمند کارتونیست تاکید کرد: آمریکا حدود ۲۰۰ سال تاریخ دارد، قهرمان ندارد؛ بنابراین سینمای هالیوود شروع به قهرمان سازی خیالی می‌کند!

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: در این طرح کارتونی، عمو سام در وضعیتی جدید (از نظر سر و لباس)، همچون منجیان سینمای هالیوود از هواپیمای در حال سقوط اجکت می‌کند و بعید است شنل قرمز او کارایی داشته باشد.

کد خبر 5150793