شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#سازمان ملل

در دیداری مشترک صورت گرفت؛

تأکید «لاوروف» و «پدرسون» بر لزوم تحقق راهکار سیاسی در سوریه

تأکید «لاوروف» و «پدرسون» بر لزوم تحقق راهکار سیاسی در سوریه

وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در جریان دیداری مشترک بر لزوم تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در جریان سفر به شهر «مسکو» با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند. لاوروف و پدرسون در این دیدار بر لزوم تحقق راهکار سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه تأکید کردند.

در همین ارتباط، دفتر وزیر خارجه روسیه با صدرو بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و پدرسون در جریان دیداری که با یکدیگر داشتند به صورت مفصل در خصوص تمامی ابعاد و جوانب بحران سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

این دفتر در بیانیه خود تأکید کرده است: در این دیدار مسأله ارائه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه و تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی آنها به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که پیشتر یک دیپلمات روس از تصمیم نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، برای سفر به دمشق در تاریخ ۲۱ فوریه (۳ اسفند) خبر داده بود. این سفر با هدف مشورت درباره کمیته قانون اساسی سوریه انجام می‌شود.

کد خبر 5150735
رامین حسین آبادیان