شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازی‌های آسیایی

طالبیان: اگر فقط هزینه سفر داشته باشم، سودی ندارد/ مدال دونفره را از بازی‌های آسیایی طلبکارم


طالبیان: اگر فقط هزینه سفر داشته باشم، سودی ندارد/ مدال دونفره را از بازی‌های آسیایی طلبکارم

قایقران کایاک کشورمان گفت: اگر نتیجه نگیرم و فقط برای فدراسیون هزینه سفر داشته باشم، سودی ندارد و باید این پول خرج جوان‌ترها شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، احمدرضا طالبیان درباره تصمیمش بر عدم شرکت در مسابقات انتخابی المپیک و دلایل آن اظهار داشت: من بر این باور هستم که اگر به جای من یک جوان 10، 15 سال جوان‌تر به مسابقات برود، حتی اگر موفقیت خاصی هم کسب نکند در آینده خیلی بیشتر به درد قایقرانی‌ می‌خورد.

وی افزود: من تا الان تجربیات خوبی را کسب کردم و سرمایه‌گذاری‌هایی روی من انجام شده است. من الان تشخیص دادم که نتیجه خاصی در این مسابقات نمی‌توانم بگیرم. اگر هم من نخواهم نتیجه بگیرم و فقط برای فدراسیون هزینه سفر داشته باشم، سودی ندارد. بدون شک اگر این هزینه‌ها برای فرد دیگر و جوانتر از من انجام شود برای آینده فدراسیون و ورزشکاران عاقلانه‌تر خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا بلاتکلیفی و تعطیلی اردوها به دلیل شیوع کرونا در این تصمیم تأثیر داشته است، گفت: صد درصد این مسئله وجود داشته است. بلاتکلیفی نه فقط در ورزش بلکه در زندگی هر فرد، بدترین چیز است و تأثیری که کرونا و تعطیل شدن مسابقات داشت یکی از دلایل اصلی این تصمیم بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طالبیان در پاسخ به این سؤال که آیا این تصمیم برای کنار گذاشتن تدریجی ورزش است یا اینکه برای مسابقات آسیایی برنامه دارد، اظهار داشت: همیشه گفته‌ام که در مسابقات آسیایی یک مدال دونفره طلبکار هستم. در مسابقات چهارنفره، هزار متر، 500 متر و تک نفره مدال گرفتم، اما در دونفره مدال طلبکار هستم. نمی‌دانم که چه زمانی این طلب من وصول می‌شود.

وی افزود: من 17 سال به طور مداوم در اردوها بودم و احساس می‌کنم کمی از نظر ذهنی و جسمی نیاز به استراحت دارم و اگر بخواهم تحت فشار تصمیم بگیرم صد درصد اشتباه خواهد بود. باید بدن و ذهنم استراحت کند تا با ذهن و بدن بازتر تصمیم خوبی بگیرم.

قایقران کشورمان راجع به اینکه ممکن است در عرصه مربیگری تیم ملی ورود کند، تصریح کرد: مثل دوران ورزشی هر مربی دوست دارد که در عرصه ملی هم مربیگری کند، ولی خودم اعتقاد دارم اگر این پله‌ها را آرام‌تر و با سرعت کمتری طی کنم در آینده هر جایگاهی را به دست آورم، با ثبات‌تر خواهد بود.

وی درباره شانس کسب سهمیه کایاک گفت: بچه‌ها واقعاً خوب تمرین کردند. به خصوص در کایاک 1000 متر، علی آقامیرزایی چند سالی است خیلی خوب و باهدف تمرین کرده است. او جوانی پرتلاش است و اکنون وقت نتیجه‌گیری اوست.

انتهای پیام/