شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#جدید#عراق

عراق|نشست مهم امنیتی در خانقین/ ناگفته‌های جدید از اردوگاه مرگبار «الهول»


عراق|نشست مهم امنیتی در خانقین/ ناگفته‌های جدید از اردوگاه مرگبار «الهول»

برگزاری نشست مهم امنیتی در خانقین در شرق عراق و تشریح ناگفته‌های جدید از اردوگاه مرگبار «الهول» که صادره کننده داعش به داخل عراق است از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی از نشست مهم امنیتی خبر داد و اعلام کرد: فرماندهی محور دیالی حشد شعبی به ریاست «طالب الموسوی» نشست مهمی در مقر خود در خانقین در 100 کیلومتری شمال شرق بعقوبه با حضور فرمانده نیروی زمینی برای بررسی پرونده امنیتی این استان به ویژه خانقین پس از حملات اخیر، برگزار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: این نشست بسیار مهم بود و خروجی آن خوب است که از بارزترین آن می‌توان به هماهنگی امنیتی و حمایت از استقرار وفعال سازی جنبه اطلاعاتی علیه داعش و نیز بستن روزنه‌های به روی تروریست‌ها بود.

التمیمی تاکید کرد: این نشست بر حمله چند روز قبل داعش که به شهادت و زخمی شدن هشت نفر از رزمندگان حشد شعبی منجر شد، متمرکز بود.

وی بیان کرد: حشد شعبی پنج منطقه مهم در خانقین و حومه آن پوشش می‌دهد و نقش بسزایی در دفع خطر تروریسم از بیش از 30روستا که ساکنان آن به مثابه عراق کوچک هستند، ایفا کرده است.

التمیمی گفت: جانفشانی‌های حشد شعبی موجب توقف موج مهاجرت اجباری خانواده شده است به ویژه که قبل از استقرار حشد شعبی همه ساکنان از منطقه به علت ناامنی کوچ می‌کردند.

دستگیری 4 تروریست در غرب عراق

از سوی دیگر،«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم از دستگیری 4 تروریست در «التاجی» و «فلوجه» در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد: دستگیری این تروریست‌ها طی عملیات اطلاعاتی دقیق انجام شد.

ناگفته های جدید از اردوگاه مرگبار «الهول»

یک مسئول محلی در بخش سنجار در استان نینوا ناگفته‌های جدیدی از اردوگاهی مرگبار بیان کرد و  از اردوگاه «الهول» واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه که خانواده‌های تروریست‌های داعشی به عنوان مرکزی برای فعالیت های داعش نام برد.

«خدیدار جوقی» مدیر ناحیه «سنونی» در شمال سنجار اعلام کرد: اردوگاه «الهول» به مرکز برای صدور تروریست‌های داعش به داخل عراق تبدیل شده است.

وی افزود: این داعشی‌ها از این اردوگاه به مناطق «ربیعه» و «سنجار» رخنه می‌کنند و همچنین از اردوگاه الهول به مناطق تحت کنترل جبهه النصره می‌روند.

کشور عراق ,

سنونی تاکید کرد: در این اردوگاه ربوده شدگان ایزدی قرار دارند. تیم بین المللی مورد حمایت عراق باید به این اردوگاه برود و ربوده شدگان را آزاد کند.

طبق گزارش سازمان ملل بیش از 70 هزار داعشی در اردوگاه الهول به سر می‌برند که هزاران ترریست از 50 کشور و نیز تروریست‌هایی از سوریه و عراق را شامل می‌شود.

یادآور می‌شود که اردوگاه «الهول» قریب به 30 سال قبل برای اسکان آوارگان عراقی که در جریان جنگ خلیج فارس به مرزهای سوریه فرار کردند، احداث شد. این اردوگاه در سال 2003 در جریان اشغال عراق از سوی آمریکا هم پناهگاه عراقی‌ها و یکی از سه اردوگاه مهم در مرزهای سوریه با عراق بود. پس از آن داعش آنرا تحت کنترل خود در آورد.

موقعیت استراتژیک این اردوگاه که به مناطق دورافتاده مشرف است سبب شد که داعش از آن برای اشاعه افکار افراطی میان عشایر عرب ساکن در آن مناطق استفاده کند.

انتهای پیام/