شهر خبر

در تماس تلفنی؛

وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی پیرامون جنگ یمن گفتگو کرد

وزیر دفاع ایالات متحده در گفتگویی تلفنی با ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی بر «مشارکت دفاعی راهبردی» میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه با «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، آستین بر مشارکت دفاعی راهبردی میان دو کشور دوباره تأکید کرد.

در بیانیه‌ای که متعاقب این گفتگو منتشر شد، آمده است: «وزیر (لوید) آستین تغییرات اخیر در سیاست ایالات متحده نسبت به ائتلاف سعودی در یمن را تصریح کرد و با بحث بر سر اهمیت پایان دادن به جنگ یمن از ولیعهد سعودی برای تعهد عربستان به یک توافق سیاسی قدردانی کرد!»

این دو مقام آمریکایی و سعودی همچنین پیرامون «مقابله با فعالیت‌های به زعم آنها بی ثبات کننده ایران و شکست سازمان‌های افراط گرا در منطقه» گفتگو کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که وزیر دفاع ایالات متحده بر «نقش عربستان سعودی به عنوان یک رکن ساختار امنیت منطقه‌ای در خاورمیانه و اهمیت به اشتراک گذاری مسئولیت امنیت و ثبات منطقه‌ای تأکید کرد».

نخستین تماس میان این دو مقام پس از برقرار شد که «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا بطور رسمی به حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن پایان داد و فروش هرگونه سلاح آمریکا را متوقف کرد.

گفتنی است، ائتلاف عربستان سعودی علیه نیروهای انصارالله یمن با اجرای عملیات‌های جنایتکارانه ای همچون بمباران مناطق غیرنظامی از جمله مراسم عزاداری در شهر صنعا در سال ۲۰۱۶ که بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت، باعث انتقاد شدید جامعه جهانی شد.

کد خبر 5150643