شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا#میانمار#تحریم#وزارت خارجه

در همراهی با لندن صورت گرفت:

وضع تحریم‌های کانادا علیه ۹ نظامی ارشد میانمار

وضع تحریم‌های کانادا علیه ۹ نظامی ارشد میانمار

وزارت خارجه کانادا از وضع تحریم هایی علیه ۹ مقام ارشد نظامی میانمار به دلیل انجام کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه کانادا از وضع تحریم‌های خود علیه ۹ مقام ارشد میانمار از جمله فرمانده ارتش این کشور به دلیل کودتای نظامیان این کشور علیه دولت «آنگ سان سوچی» خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه کانادا آمده است: «مارک گارنو» وزیر خارجه (کانادا) امروز اعلام کرد که در پاسخ به کودتای ارتش میانمار و بر اساس مقررات مربوط به اقدامات ویژه اقتصادی (در خصوص میانمار)، کانادا تحریم‌هایی علیه ۹ تن از اعضای ارشد ارتش این کشور وضع کرده است.

گفته می‌شود این تحریم‌ها با همراهی انگلیس و البته یک هفته پس از وضع تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور علیه ۱۰ شخص و سه نهاد میانمار وضع شده‌اند.

لازم به ذکر است دولت انگلیس نیز امروز سه فرمانده ارشد نظامی میانمار را به دلیل نقض حقوق بشر ناشی از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز با بیان این خبر گفت: ما به همراه متحدین بین المللی خود، ارتش میانمار را مسئول نقض حقوق بشر و تعقیب قضائی مردم این کشور می‌دانیم.

در تحریم‌های وضع شده جدید لندن علیه ارتش میانمار، وزیر دفاع، وزیر کشور و همچنین معاون وزیر کشور میانمار به چشم می‌خورند که این تحریم‌ها دارایی‌های آنها در بریتانیا را مسدود ساخته و همچنین از سفر آنها به این کشور جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 5150576