شهرخبر

واکسن اسپوتنیک روسیه در ازبکستان و گابن نیز تأیید شد


واکسن اسپوتنیک روسیه در ازبکستان و گابن نیز تأیید شد

طبق اطلاعات صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، جمهوری ازبکستان در آسیای مرکزی و گابن در قاره آفریقا هم واکسن "اسپوتنیک-وی" را ثبت کردند و بدین ترتیب تعداد کشورهای تأیید کننده این دارو به ۲۹ رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که وزارت بهداست جمهوری ازبکستان استفاده اضطراری از واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

"کیریل دمیتریف" رئیس این صندوق در این باره گفت: «بدین ترتیب، واکسن "اسپوتنیک-وی" در بیست و هشمین کشور جهان هم به ثبت رسید و این واقعیت، نمادی از موفقیت عظیم علمی روسی و سهم غیرقابل انکار آن در نجات جان میلیون‌ها نفر از مردم کشورهای جهان در برابر شیوع عفونت مرگبار کروناست.»

به گفته وی، ارسال واکسن روسی به ازبکستان، گام بسیار مهمی در مبارزه موثر با بیماری کووید-19 در این کشور خواهد بود.

در خبر دیگری گزارش شده که طبق اطلاعات صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، وزارت بهداشت کشور گابن نیز واکسن "اسپوتنیک-وی" را به ثبت رسانده و بدین ترتیب به بیست و نهمین کشور جهان و چهارمین کشور در قاره آفریقا تبدیل شده که استفاده اضطراری از این داروی روسی برای جلوگیری از بیماری کووید-19 را تأیید کرده است.

کیریل دمیتریف یادآور شد که واکسن روسی اسپوتنیک تاکنون به ترتیب: در داخل روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، بوسنی و هرزگوین، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو، سنت وینست، گرنادین‌هاخ، قزاقستان، ازبکستان و گابن به ثبت رسیده است.

لازم به یادآوری است که واکسن روسی اسپوتنیک جزو 3 واکسن برتر جهان، از لحاظ تعداد کشورهای تأیید کننده استفاده از این دارو علیه ویروس کرونا جای گرفته است.  

انتهای پیام/