شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#ایالات متحده#ژاپن#توکیو

ژاپن ۱.۹ میلیارد دلار برای استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور هزینه می‌کند


ژاپن 1.9 میلیارد دلار برای استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور هزینه می‌کند

ژاپن و ایالات متحده بر سر نحوه مشارکت توکیو در تامین هزینه‌های مربوط به استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور به توافق رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، توشیمیتسو متگی وزیر خارجه ژاپن گفت: توکیو و واشنگتن بر سر میزان مشارکت ژاپن برای تامین هزینه های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور به مدت یک سال دیگر به توافق نهایی دست پیدا کرده‌اند، البته دو کشور به همکاری خود برای دستیابی به یک پیمان جدید ادامه می دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: توافق فعلی 5 ساله که پس از مارس به پایان خواهد رسید، تا آوریل 2022 میلادی اجرا خواهد شد.

خبرگزاری کیودو نیوز نیز اعلام کرد: ژاپن قرار است بیش از 1.9 میلیارد دلار برای استقرار 55 هزار نظامی آمریکایی در این کشور هزینه کند و دو کشور قرار است به زودی توافقنامه‌ای را امضا کنند.

متگی در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام نشانگر تعهد مستحکم دو کشور برای تقویت ائتلاف آمریکا-ژاپن و تحکیم اعتبار این ائتلاف و پیمان است.

این توافقنامه در حالی است که تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای فشار وارد کردن به ژاپن و مجبور کردن توکیو برای 4 برابر کردن پرداخت هزینه های نظامیان آمریکایی به 8 میلیارد دلار راه به جایی نبرده است.

کشورهایی که آمریکا در آنها حضور نظامی دائمی دارد، به طور سنتی بخشی از هزینه های استقرار نظامیان و تجهیزات ارتش آمریکا را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/