شهر خبر

لبنان| نتایج دیدار حریری با وزیر خارجه قطر/ سعد مجددا به امارات می‌رود


لبنان| نتایج دیدار حریری با وزیر خارجه قطر/ سعد مجددا به امارات می‌رود

سعد حریری در سفر روز گذشته خود به قطر با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده و قصد برگزاری نشستی با امیر قطر نیز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع آگاه لبنانی گزارش دادند که «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور پس از سفر به قطر مجددا به امارات متحده عربی می رود. با این حال منابعی که آگاه از فضای اقدامات حریری هستند اعلام کردند سفرهای حریری تاثیر مستقیمی بر روند تشکیل دولت در لبنان نخواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع همچنین به مواضع سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان که چارچوبی برای تسهیل در روند تشکیل دولت ترسیم کرد اشاره و اعلام کردند که ممکن است در سایه این مواضع راهی برای رسیدن به توافقی جهت تشکیل سریع دولت پیدا شود.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای سعد حریری به نقل از خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر دیداری با سعد حریری داشته و در این دیدار دو طرف روابط دوجانبه و همکاری در زمینه های مختلف به ویژه امور اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه قطر نیز تاکید کرد که کشورش در مسیر توسعه و شکوفایی به حمایت از برادران لبنانی خود ادامه خواهد داد.

سعد حریری نیز انجام توافق مصالحه میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی را تبریک گفت.

دو طرف همچنین نتایج سفر عبدالرحمن آل ثانی به ایران و نیز نتایج تماس‌های تلفنی وی با «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «رابرت مالی» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران در راستای حواشی مربوط به پرونده هسته ای را مورد بررسی قرار دادند.

منابع کاخ نخست وزیری لبنان گزارش دادند که احتمالا امروز نشستی میان سعد حریری با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برگزار شود که دو طرف درباره موضوعات مطرح شده وزارت امور خارجه قطر در خصوص لبنان و نیز ساز و کار کمک های بشردوستانه و پزشکی که دوحه قصد دارد به لبنانی ها ارائه کند بحث خواهند کرد.

همچنین همزمان با سفر حریری به قطر «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نشستی با «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه درباره موضوعات مربوط به تشکیل دولت داشت که پس از پایان این جلسه جنبلاط اظهار نظری نکرد.

در زمینه پرونده تشکیل دولت لبنان نیز منابع گزارش دادند که هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده و «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور در حال رسیدگی به پرونده‌های مختلف از جمله پرونده انفجار بندر بیروت است.

انتهای پیام/