نخستین مصاحبه ترامپ بعد از خروج کاخ سفید

« دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نخستین مصاحبه‌اش بعد از خروج از قدرت به تکرار ادعاهای خود درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

ترامپ این مصاحبه را به مناسب مرگ «راش لیمباو»، خبرنگار محافظه‌کار آمریکایی با شبکه خبری  «فاکس‌نیوز» انجام داده است. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه گفت راش فکر می‌کرد که او در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسیده است. او گفت: «باور راش این بود که ما برنده شدیم. او معتقد بود که کار بین ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ شب تمام شده بود. کار تمام شده بود.»

ترامپ پیش از این گفته آن دسته از آرا که در شب انتخابات شمرده می‌شوند آرای قانونی هستند و آرای شمارش‌شده، بعد از این زمان، غیرقانونی و تقلبی هستند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات را به دادگاه‌ها ارائه کرد اما این ادعاها توسط دادگاه‌ها رد شدند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: «راش باور داشت که ما برنده شدیم و من هم همینطور فکر می‌کنم. فکر کنم ما با اختلاف برنده شدیم. باور راش این بود که کار شب انتخابات تمام شد. خیلی‌های دیگر همین‌طور فکر می‌کنند، ولی راش عمیقاً به این باور داشت. بسیاری از مردم اینطور فکر می‌کنند. بسیاری از متخصصان اینطور فکر می‌کنند و به نظر من این چیزی است که برای یک دموکرات اتفاق نمی‌افتد.»

ترامپ در ادامه گفت: «اگر این اتفاقات برای یک دموکرات رخ می‌داد همه جا شورش می‌شد. ما در سطوح مختلف سیستم جمهوری‌خواه از چنین حمایتی برخوردار نیستیم. اما راش فکر می‌کرد ما برنده شدیم و در این مورد خیلی عصبانی بود.»

ترامپ به دلیل «تحریک به شورش» در مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد اما مجلس سنا او را از این اتهام تبرئه کرد. او نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا است که دو بار استیضاح شده است.