شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا#واکسن#آلمان#سال آینده

خبر بد کاشف واکسن کرونا؛ کووید۱۹ تا ۱۰ سال دیگر مهمان بشر خواهد بود | یک دهه زندگی اجتماعی با هراس از کرونا

بنیانگذار موسسه واکسن‌سازی بایون تک آلمان گفت: ویروس کرونا آمده است که بماند و خود به خود از بین نخواهد رفت و دست‌کم تا ۱۰ سال آینده زندگی اجتماعی بشر با هراس از امکان شیوع این ویروس، گره خورده است.

كرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین، عصر ایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک نوشت: پروفسور اوغور شاهین دانشمند ترک تبار ساکن آلمان که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دارویی"بایون تک" در شهر "ماینز" آلمان است در یک کنفرانس مجازی تحت عنوان "همکاری بین المللی برای غلبه بر همه‌گیری" با اشاره به اینکه بحران کرونا موقتی نیست و محدود به سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نخواهد بود، اعلام کرد این ویروس تا ۱۰ سال آینده مهمان بشر خواهد بود و از بین نخواهد رفت.

شرکت "بایون تک" آلمان به همراه شرکت داروسازی "فایزر" آمریکا واکسن مشترک "فایزر – بایون تک" را تولید و روانه بازار کرده اند که یکی از نخستین واکسن هایی است که در حال تزریق به مردم در دهها کشور جهان است.

کرونا

این دانشمند ترک تبار ۵۵ ساله گفت: موضوع برابری و عدالت در توزیع واکسن کرونا بین کشورهای ثروتمند و متوسط و فقیر یکی از موضوعات اصلی در مقابله جهانی با همه گیری ویروس کروناست.

او تاکید کرد: برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا همکاری مشترک جامعه جهانی یک اصل ضروری است و باید همه کشورهای دنیا چه برخوردار و چه فقیر قادر باشند شهروندان خود را علیه ویروس واکسینه کنند تا صدمات ناشی از همه گیری کرونا کاهش یافته و طول دوره همه گیری کوتاه تر شود.

او تاکید کرد: ویروس کرونا آمده است که بماند و خود به خود از بین نخواهد رفت و دست‌کم تا ۱۰ سال آینده زندگی اجتماعی بشر با هراس از امکان شیوع این ویروس، گره خورده است.

شاهین تاکید کرد که شرکت تحت مدیریت او تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن تولیدی خود را به دست شهروندان در اقصی نقاط جهان رسانده اما هنوز راه درازی در پیش است و این شرکت در تلاش است تا واکسن خود را به دست همه مردم دنیا برساند.

او افزود: ما می خواهیم مطمئن شویم که نه تنها کشورهای توسعه یافته بلکه کشورهای در حال توسعه و فقیر نیز به واکسن دسترسی دارند."

اظهارات این دانشمند ترک تبار درباره ماندگاری معضل ویروس کرونا تا یک دهه آتی در حالی است که او پیش‌تر در مصاحبه ای تاکید کرده بود اگر واکسیناسیون گسترده کرونا در سراسر جهان سرعت یابد تا پاییز سال ۲۰۲۱ می شود به یک زندگی عادی تری رسید.

کد خبر 585722

برچسب‌ها