شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود#قبال#مقامات#منابع

عربستان|افشای کوتاهی عمدی پزشکی در زندان‌های آل سعود


عربستان|افشای کوتاهی عمدی پزشکی در زندان‌های آل سعود

منابع از دستوراتی که مقامات سعودی به اداره زندانهای این کشور برای در پیش گرفتن سیاست اهمال کاری پزشکی در قبال زندانیان سیاسی در زندان ابها و الطرفیه داده اند، پرده برداشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، مقامات سعودی عامدانه کوتاهی و اهمال‌کاری پزشکی را در قبال زندانیان سیاسی در زندانهای «ابها» و « الطرفیه» عربستان پیش گرفته‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مقامات سعودی به سلامتی زندانیان در زندان‌های ابها و الطرفیه توجهی نمی‌کنند که این امر زندگی زندانیان سعودی را تهدید می‌کند.

حساب کاربری بازداشت‌شدگان آزادی بیان در توییتی نوشت ، ما اطمینان داریم که مقامات سعودی عامدانه سهل انگاری پزشکی را در زندان ابها علیه زندانیان اعمال می‌کنند.

حساب کاربری مذکور هشدار داد که جان تعدادی از زندانیان مسن و مبتلا به بیماری‌های مزمن در خطر است.

حساب کاربری بازداشت‌شدگان آزادی بیان در توییت دیگری نوشت: ما مطمئنیم که اداره زندان الطرفیه عامدانه سیاست اهمالکاری پزشکی را علیه زندانیان زن و مرد اعمال کرده که بسیاری از این زندانیان به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری قلبی و غدد درون ریز مبتلا شده‌اند.

این حساب کاربری در ادامه افزود: مقامات سعودی در تلاشند تا زندانیان را آرام آرام بکشند وهمچنین این مقامات آن‌ها را برای اعتراف به اتهامات‌شان تحت شکنجه‌های سخت قرار می‌دهند.

یک سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس خواستار پایان دادن به اهمال‌کاری پزشکی مداوم علیه زندانیان آزادی بیان در زندان‌های آل سعود شد.

این سازمان مذکور نگرانی خود را از زندگی زندانیان ابراز داشت و مقامات آل سعود را مسئول پیامدهای ناشی ازاهمال‌کاری پزشکی در قبال زندانیان دانست و در ادامه تاکید کرد که سهل انگاری پزشکی مداوم مقامات سعودی در زندان‌های رژیم آل سعود منجر به مرگ بسیاری از زندانیان شده است.

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس خاطرنشان کرد که زندانیان سیاسی به روش‌های مضحک و مسخره محاکمه و آن‌ها خودسرانه متهم و بازداشت شده‌اند و این نشان می دهد که دادگستری سیاسی عربستان سیستمی فاسد و فرسوده دارد.

بر اساس گزارش این سازمان مقامات آل سعود با وجود درخواست‌های متعدد سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، سازمان‌های غیردولتی، شخصیت‌های عمومی و فعالان در خصوص آزادی زندانیان سیاسی در عربستان این موضوع را نادیده گرفتند و آنها را به دادگاه‌های مختلف ارجاع دادند که که برخی از دادگاه‌ها در عربستان حکم مجازات اعدام علیه برخی از زندانیان را صادر کردند.

این سازمان خواستار آن شد که به مسئله بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم آل سعود اهمیت زیادی داده شود و همچنین خواستار فشار بر مقامات سعودی در خصوص آزادی فوری کلیه زندانیان آزادی بیان به ویژه آنهایی که از شرایط ناگوار بهداشتی رنج می برند شد.

براساس گزارش بسیاری از منابع شرایط داخل زندان‌ها بسیار اسف‌بار است. دنیای دیگری در بازداشت‌گاه‌‌‌های عربستان وجود دارد که حتی در فیلم‌ها هم نمی‌بینیم؛ یک دنیای وحشتناک. با این وجود مقامات سعودی تلاش می‌کنند تا با راه‌اندازی یک کمپین رسانه ای، تصویر زندان‌های خود را بهبود ببخشند. همه کسانی که وارد این زندان‌ها می‌شوند در دوره اول بازجویی تحت شکنجه‌های بسیار وحشتناک قرار گرفته و زندانیان شیعه نیز در انجام مناسک مذهبی خود محروم هستند.

سازمان عفو بین‌الملل 25 ژانویه سال جاری میلادی گزارش داد که در حال حاضر 30 هزار زندانی سیاسی در عربستان وجود دارد که هنوز دادگاهی برای محاکمه اغلب آنها تشکیل نشده و این افراد سالها بدون مشخص شدن اتهامشان در زندان به سر می‌برند.

روزنامه گاردین نیز در همین سال با صدور گزارشی اعلام کرد: در پی افزایش فشارها بر ریاض به دلیل بدرفتاری با زندانیان آزادی بیان به ویژه پس از جنایت ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی ، آزمایشاتی روی حدود 60 زندانی انجام شد و نتایج نشان داد که زندانیان از کبودی، سوختگی و کاهش شدید وزن رنج می برند. برخی از زندانیان به دلیل آسیب دیدگی در پاها و لاغری شدید ناشی از سوء تغذیه و کبود مایعات در بدن، قادر به حرکت نبودند.

در حالی که این بازداشت‌ها و شکنجه‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/