شهرخبر

۵ غذای دشمن قلب و عروق را بشناسیم

۵ غذای دشمن قلب و عروق را بشناسیم

۵ غذای دشمن قلب و عروق را بشناسیم
از گذشته تاکنون توصیه شده برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی از غذاهای غنی از کلسترول، چرب و شور پرهیز کنیم. این سه عامل جزو لیست بدترین های قلبی عروقی بوده و کماکان هستند! به اعتقاد «کیت پتن»، متخصص تغذیه، غذا می تواند بدن ما را تغذیه شده و سلامت نگاه دارد، یا آن را مسموم و بیمار سازد. بنابراین نوع غذایی که مصرف می کنیم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش بهداشت نیوز، امروز با غذاهایی آشنا می شویم که طبق تحقیقات، مصرف نامتعادل آنها می تواند باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی شود.

۱. نوشابه

غنی از قندهای ساده است و می تواند باعث افزایش شدید قند خون و ایجاد التهاب شود. التهاب ایجاد شده به عروق زده و افزایش خطر حمله های قلبی را به همراه دارد. هرچه بیشتر نوشابه مصرف کنیم، بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی هستیم.

۲. انواع شیرینی ها و دسرها

دانشمندان علم تغذیه در کانادا در مطالعات اخیر، دریافتند که مصرف زیاد هرگونه ماده غذایی که غنی از شکر سفید، شکر قهوه ای، عسل زیاد، ملاس، شربت ذرت و شهد باشد، باعث ایجاد حالات التهابی در بدن و در نتیجه افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی می شود.

۳. مارگارین

مارگارین یا «کره گیاهی» (که البته این عبارت دروغی بیش نیست) بسیار مضرتر از چربی و کره حیوانی است! اگرچه در مارگارین روغن گیاهی استفاده می شود، اما برای اینکه حالت جامد و سفت داشته باشد، این روغن ها «هیدروژنه» می شوند و در نتیجه غنی از اسیدهای چرب ترانس هستند که دشمن شماره یک سلامتی قلب به شمار می آیند.

۴. پودرهای خامه و کف قهوه

این پودرها هم اغلب حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند و همان طور که گفته شد، بسیار برای سلامتی قلب مضرند. برای مطمئن شدن از داشتن یا نداشتن اسیدهای چرب ترانس، برچسب روی بسته این پودرها را بخوانید.

۵. هات داگ

فرآورده های گوشتی به طور کلی، به دلیل داشتن مواد نگهدارنده و همچنین موادی که در حین پختن یا سرخ شدن در آنها به وجود می آید، علاوه بر سرطانزا بودن، باعث افزایش ریسک بیماری های قلبی و عروقی می شود.