شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#بلاروس

همکاری بلاروس و روسیه برای صادرات فرآورده های نفتی


همکاری بلاروس و روسیه برای صادرات فرآورده های نفتی

رئیس جمهور بلاروس پیش نویس یک توافقنامه بین دولتی با روسیه را برای همکاری در زمینه حمل و نقل و صادرات محصولات نفتی بلاروس از طریق بندرهای دریایی روسیه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور پیش نویس یک توافقنامه بین دولتی با روسیه را برای همکاری در زمینه حمل و نقل و صادرات محصولات نفتی بلاروس از طریق بندرهای دریایی روسیه تصویب کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در گزارش سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس آمده است: الکساندر لوکاشنکو پیش نویس موافقت نامه بین دولتی با روسیه برای سازماندهی همکاری در زمینه حمل و نقل و صادرات فرآورده های نفتی از بلاروس به کشورهای ثالث از طریق بندرهای دریایی روسیه را به عنوان مبنای مذاکرات" تصویب کرد.

دفتر ریاست جمهوری بلاروس در ادامه نوشت: لوکاشنکو به وزیر حمل و نقل و ارتباطات اجازه گفتگو درباره پیش نویس توافق نامه و امضای سند هنگام دستیابی به توافق در محدوده پیش نویس تصویب شده را داده است.

در تاریخ 12 فوریه، وزارت حمل و نقل و ارتباطات بلاروس از موکول کردن امضای این توافق نامه از 15 فوریه به یک تاریخ دیگر خبر داد.

پیش نویس این توافق نامه زمینه را برای حمل بیش از 9.8 میلیون تن محموله فراورده های نفتی مانند مازوت و بنزین توسط شرکت های بلاروسی در بنادر روسیه در دریای بالتیک از سال 2021 تا 2023 فراهم می کند.

این توافق نامه بر اساس اصل قراردادی "بگیر یا پرداخت کن" تنظیم شده و تا سال 2023 تمدید ضمنی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/