شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسکی

نظریان: درهای فدراسیون اسکی به روی کسانی که توانایی دارند، باز است


نظریان: درهای فدراسیون اسکی به روی کسانی که توانایی دارند، باز است

رئیس فدراسیون اسکی گفت: فدراسیون متعلق به همه است و درهای فدراسیون به روی همه کسانی که توانایی دارند، باز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با ظرفیت قابل توجه در اسکی مواجه هستیم و این رشته یک صنعت پویا و راهگشا برای از بین بردن بسیاری از ناهنجاری‌ها و ... است. امیدواریم اسکی در دوره جدید روزهای خوب و پر از شکوفایی داشته باشد و این موضوع بدون کمک رسانه امکان‌پذیر نیست.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه قهرمانی گفت: یکی از دغدغه‌ها بحث توسعه اسکی در بخش قهرمانی هستیم. یکی از مسائل در این باره بحث زیرساخت‌ها است. ما پیست‌های خوبی داریم، اما یکی از مهمترین چالش‌ها، بحث تجهیزات این پیست‌ها است و باعث شده ایمنی این پیست‌ها تحت شعاع قرار بگیرد. تحریم‌ها در این میان اثر منفی زیادی گذاشته، اما در تلاش هستیم در یک بازه زمانی مشخص به سمت نوسازی زیرساخت‌ها برویم. ما برای این کار برنامه داریم و تلاش داریم از بخش خصوصی کمک بگیریم. 

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: فدراسیون اسکی امروز یک فدراسیون غنی نیست. این فدراسیون با دو جامعه متفاوت روبرو است؛ یکی آنهایی که برای تفریح اسکی می‌کنند و دیگری، آنهایی که زندگی‌شان در این رشته خلاصه می‌شود که قهرمانان ما از دل اینها بیرون می‌آیند. 

نظریان گفت: با تقویمی که از قبل تدوین شده، جلو می‌رویم تا ان‌شاءالله برای فصل آینده با یک برنامه یک ساله و بعد چهار ساله حرکت کنیم و ان‌شاءالله در یک بازه چهار ساله به موفقیت برسیم. 

وی درباره نگاه فدراسیون به منتقدان و همچنین و وعده و وعیدهایی که در سال‌های گذشته از سوی فدراسیون داده شده، گفت: من معلم هستم و نمی‌توانم درخصوص کار‌های سایرین قضاوت نمی‌کنم. من شعاری گذاشتم که «فرصت برای همه و پاسخگویی برای همه». اگر با مخالفان و منتقدان تماس بگیرید، متوجه می‌شوید که من با صد نفر از جامعه اسکی تماس گرفتم و بیشتر آنها آمدند و صحبت کردیم. من اعتقاد دارم به شعارم که درهای فدراسیون به همه کسانی که توانایی دارند، باز است. فدراسیون متعلق به همه است. قاعده من مکتوب است و بر همین اساس کسانی که می‌توانند کمک کنند، برنامه خود را ارائه بدهند، چون هدف کمک به اسکی است.  برنامه خوبی داریم و سهمیه خوبی هم کسب خواهیم کرد. بعد از بازگشت از جهانی، برای المپیک تصمیم گیری می‌کنیم.

در همین خصوص بهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون گفت: برآورد ما همان چهار سهمیه است. فکر نمی‌کنم با توجه به قوانین فدراسیون جهانی، بتوانیم بیش از این تعداد سهمیه بگیریم. 

ساوه شمشکی درباره کمک‌های فدراسیون جهانی عنوان کرد: این کمک‌ها را دریافت کردیم که به صورت لوازم و تجهیزات و تمرینات است و پول وارد کشور نمی‌کنیم. 

نظریان درباره ترکیب تیم ملی و کادر فنی گفت: بعد از بازگشت از مسابقات جهانی، در نشستی در فدراسیون با کمیته‌های مختلف یک جمع بندی می‌کنیم. من هم موافق هستم که در سنوات مختلف اسامی یکسان می‌شنویم، اما نفرات جدید باید توان خود را نشان بدهند و رکوردهای خوبی داشته باشند. همه چیز در مسابقات انتخابی مشخص می‌شود و رکوردها در انتخاب نفرات اهمیت دارد، البته نگاه من به جوان‌گرایی است، به شرط توانمند بودن. تلاش می‌کنیم از همه سرمایه‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی درباره انتظارش از نتایج تیم‌های اعزامی در مسابقات جهانی عنوان کرد: فدراسیون و تیم ملی متعلق به فردی خاصی نیست و متعلق به ایران است، پس هیچ ممنوعیتی برای حضور نفر خاصی نداریم و افراد براساس شرکت در مسابقات، نظر کادر فنی و ... انتخاب می‌شوند. برای من کسانی که مسئولیت در پست‌های مختلف دارند، ارزشمند هستند. هر مسئولی یک قلمرو دارد که باید به آن احترام بگذاریم. ضمن اینکه همه شاخص‌های ما فنی نیست و برخی به دلایلی خاص نخواستند که ما از ظرفیت هایشان استفاده کنیم. بازهم تاکید می‌کنم هرکسی در چهارچوب وظایف خودش فعالیت می‌کند. شاخص انتخاب نفرات ظرفیت و توانمندی است، اما برخی شاخص‌های دیگر هم وجود دارد که به توسعه فرهنگ قهرمانان پروری و پهلوان پروری کمک می‌کند.

ساوه شمشکی درباره عدم حضور برخی نفرات در تیم ملی گفت: برای حضور حسین ساوه شمشکی هیچ منعی نیست. ما امسال امکان برگزاری انتخابی اولیه را نداشتیم و حسین بین آن شش نفر نبود، اما بعد از جهانی می‌تواند در مسابقات شرکت کند و شانس ملی‌پوش شدن را داشته باشد.

ساوه شمشکی درباره لوازم ملی‌پوشان اسکی صحرانوردی گفت: چوب اسکی صحرانوردی 1500 یورو است و این توان را نداریم که به هر کدام هم پاتیناژ بدهیم و هم کلاسیک. باید اینها را در بین همه توزیع کنیم. 

وی درباره حضور تیم‌های ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: یک غفلت کوچک درخصوص عدم رعایت مسائل بهداشتی، تیم را از مسابقات خارج می‌کند.

در ادامه این نشست نظریان درخصوص وثیقه از ملی‌پوشان گفت: این وثیقه در قالب چک است و در همه فدراسیون‌ها رخ می‌دهد و مختص به فدراسیون ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از بیست هزار نفر در ایران به اسکی می‌پردازند، اما ظرفیت بالایی داریم. ما در بحث گردشگری نتوانسته‌ایم در این حوزه فعالیت زیادی داشته باشیم و باید ارتقا پیدا کنیم. اسکی برای لاکچری‌ها نیست و این نگاه باید اصلاح شود. چند چنین نگاهی وجود داشته، خیلی نتوانستیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ظرفیت داریم، اما نیاز به کار و فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش دارد. اگر با پول بخش خصوصی و افراد ثروتمند این پیست‌ها را ارتقا بدهیم، می‌توانیم شاهد پیشرفت باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: ما به فکر استفاده از ظرفیت مربیان طراز اول دنیا هستیم تا هم شرایط مربیان ارتقا پیدا کند و هم ورزشکاران رکورد‌های بهتری ثبت کنند. درخصوص اردوی مشترک با سایر کشورها این عدم ثبات قیمت ارز مشکل ساز است و فرصت زیادی به وجود نمی‌آید. اعتبارات ما فرصت یک اردوی ده روزه در اروپا را هم ایجاد نمی‌کند و باید از ظرفیت اسپانسرها بهره ببریم.

نظریان گفت: فدراسیون اسکی امروز که با شما صحبت می‌کنم، هیچ پیستی در اختیار ندارد. من نمی‌توانم مثل اجاره نشین‌ها از پیستی به پیست دیگر بروم. من از آنهایی که پیست دارند، حمایت می‌کنم، اما می‌خواهم همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. این بسیار مهم است که همه در سلامت باشند و خواهش دارم از همه پیست‌ها که پروتکل‌ها به صورت کامل رعایت شود تا از این دوره سخت بگذریم.

وی عنوان کرد: از پیمانکار دیزین تشکر می‌کنم که با فدراسیون همکاری می‌کند و ملی‌پوشان در آنجا تمرین می‌کنند. همچنین پیست پولادکف هم همکاری خوبی داشت و بانوان در آنجا با آرامش تمرین کردند و یکی از بهترین اردوهایشان بود. ضمناً از مسئولان سایر پیست‌ها از جمله امامزاده هاشم و توچال نیز ممنونم که همکاری خوبی در این مدت با فدراسیون داشتند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه کسانی مسئول لاکچری شدن اسکی هستند؟ گفت: تهیه لوازم اسکی در توان خیلی از خانواده‌ها نیست، اما باید نگاه لاکچری بودن این رشته تغییر کند. در واقع با همین نگاه و نگرش نتوانستیم به دنبال تولید لوازم اسکی باشیم. افزایش جمعیت اسکی بازان نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات بسیار بیشتر است. معتقدم می‌توانیم با تولید داخلی تجهیزات، افراد زیادی می‌توانند وارد شوند. ما فقیر هستیم، نه لاکچری. اگر به دنبال بخش همگانی باشیم، باید رویکرد تغییر کند. 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/