شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فیلم فجر#نتایج#داوری#داوران

ساداتیان: برخی قبل از تصمیم نهایی داوری جشنواره فیلم فجر به نتایج ایراد می‌گرفتند!


ساداتیان: برخی قبل از تصمیم نهایی داوری جشنواره فیلم فجر به نتایج ایراد می‌گرفتند!

عضو هیأت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، تأثیر نهادهای سرمایه‌گذار در فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره بر آرای هیأت داوران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدجمال ساداتیان، داور جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر در گفت‌وگو با مجریان برنامه تلویزیونی در انتهای الوند درباره دلیل عدم حضور فیلم «میجر» در فهرست فیلم‌های منتخب گفت: «علت نبودن فیلم احسان عبدی‌پور در جمع 16 فیلم جشنواره، کیفیت پایین آن نبود. بلکه به ما گفتند چون سال گذشته برای هیأت انتخاب نمایش داده‌ شده، در این دوره شرکت داده نمی‌شود. هرچند خود عوامل فیلم مدعی هستند این نسخه با نسخه‌ای که سال گذشته به جشنواره ارسال کردند فرق می‌کند.»

ساداتیان همچنین درباره سایر فیلم‌هایی که به جمع فیلم‌های منتخب ورود پیدا نکردند گفت: «بعضی فیلم‌ها به دلیل کیفی و بعضی فیلم‌ها به دلیل محتوایی وارد آن لیست‌ نشد. بعضی فیلم‌های دیگر هم بود که هیچ‌کدام از آن دو مشکل را نداشت اما در سُرت کردن امتیاز بالاتری کسب نکردند به همین دلیل آن‌ها را وارد فهرست نکردیم.»

ساداتیان در پاسخ به مجری برنامه که عنوان کرد شما در مصاحبه رادیویی گفتید دلیل انتخاب نکردن هدیه تهرانی وجود گزینه‌های جوان‌تر بود، درحالی‌که خانم افشار سن بیشتری از هدیه تهرانی دارند، گفت: «نه! من گفتم جوان‌ها و کسانی که یک نوآوری و خلاقیتی در کارشان انجام داده‌اند و علاقه‌مند هستند بیشتر دیده بشوند و در گذشته به آن‌ها فرصتی برای دیده شدنشان داده نشده و حالا فرصتی شده و کار بهتری ارائه کردند را در اولویت گذاشتیم و ما در هر بخشی باید 3 تا 5 کاندیدا معرفی بکنیم. به همین دلیل به پسر نوجوان فیلم یدو رسیدیم که تلاش کرده بازی خوبی از خودش ارائه بدهد و دوست دارد در آینده هم دیده شود...در مورد نامزد بهترین بازیگر زن هم خانم پسیانی و افشار و تهرانی شرایط برابر بود. به همین دلایل، خانم تهرانی را کنار گذاشتیم.»

ساداتیان درباره شایعات و حرف‌وحدیث‌ها درباره انتخابات هیأت داوران گفت: «من در طول جشنواره خیلی چیزهای عجیب‌وغریبی می‌شنیدم. مثلاً می‌دیدم 2 روز قبل از اینکه لیست نهایی را منتشر کنیم دوستان با ما تماس می‌گرفتند که چرا به فلانی جایزه دادید به فلانی ندادید. در حالی‌ که ما هنوز تصمیم نهایی نگرفته بودیم.»

وی در مورد روایتی که در فضای مجازی درباره تماس نوید محمدزاده با هیأت داوران درباره هوتن شکیبا پخش شده است گفت: «با من که تماسی نگرفت، در مورد دیگران نمی‌توانم به ضرس قاطع بگویم خبر دارم!»

ساداتیان در پاسخ به اینکه جایزه اصلی جشنواره به دلیل اینکه یدو ساخته بنیاد فارابی بود به این فیلم تعلق گرفت، گفت: «نه! سرمایه‌گذاران دولتی هیچ تأثیری بر تصمیم هیأت داوران نداشتند.»

واقعاً کارگردانی آقای جعفری در فیلم یدو نسبت به کار قبلی (23 نفر) خیلی بهتر شده و قصه فیلم که بسیار روان است و درباره این خاک و آب و عِرق ملی نوشته‌شده و بسیار شریف است و جایزه‌ای که به این فیلم رسیده، حق آن است.

«ساداتیان درباره انتخاب بهترین بازیگر مرد نیز، گفت: «بین بازی محسن تنابنده و رضا عطاران شک وجود داشت که در نهایت جایزه به رضا عطاران داده شد.»

انتهای پیام/