شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#نیروهای مسلح

نشست امنیتی ارتش با حضور بزرگان و شیوخ یمن برای نهایی کردن آزادی مأرب


نشست امنیتی ارتش با حضور بزرگان و شیوخ یمن برای نهایی کردن آزادی مأرب

رئیس ستاد نیروهای مسلح یمن ضمن تاکید بر ادامه پیشروی‌ها در مأرب، هدف ارتش و کمیته های مردمی این کشور را پاکسازی اراضی یمن از لوث اشغالگران دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، در ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، جنگنده‌های سعودی در دو نوبت منطقه «حرض» در استان «حجه»، در یک نوبت منطقه «الشعف» در استان الجوف و در دو نوبت منطقه «الظاهر» در استان صعده را هدف قرار دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر نشستی نظامی ویژه و مهم برای رقم زدن سرنوشت جبهه مأرب به ریاست «علی الموشکی» رئیس ستاد نیروهای مسلح و با حضور «عبدالله الحاکم» رئیس سازمان اطلاعات نظامی یمن و مشارکت برخی بزرگان و شیوخ یمن در صنعا برگزار شد.

در این نشست «علی الموشکی» خطاب به بزرگان یمن گفت: مسئولیت دینی و ملی ما ارتباط و کانال زدن با فریب خوردگان برای خروج آنها از مأرب به منظور نجات آنها از هلاکت و بازگشت به میان خانواده‌هایشان است.

وی افزود: ساکنان مارب و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدفشان، پاکسازی مأرب از لوث اشغالگران است نه سقوط آن. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هدفشان آزادسازی مأرب از لوث اشغالگرانی است که زنان را در راه‌ها و از خانه هایشان می‌دزدند تا وجهه قبایل مأرب را سیاه کنند. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تا آزادسازی آخرین وجب از خاک وطن آرام نخواهند گرفت.

از سوی دیگر رئیس سازمان اطلاعات نظامی یمن هم بر نقش قبایل به عنوان مکمل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اشاره کرد و گفت: اهتمام عالی به اقدام نظامی وجود دارد؛ اما هر یک از ما باید به مسئولیت خود طبق ماموریت‌مان عمل کنیم.

وی افزود: هر شیخ قبیله باید با فریب خوردگان ارتباط بگیرد تا آنها را از هلاکت برهاند.

الحاکم خطاب به سران قبایل مأرب گفت: شما با افراد قبایل خود برای بازگردانیدن آنها به خانه ارتباط بگیرد و این سبب می‌شود که شما در آینده مورد ملامت قرار نگیرید.

الحاکم تاکید کرد: ارتباط گیری با فریب خوردگان نشانه ضعف نیست و این به خاطر حفظ جان فریب خوردگان است.

وی در ادامه افزود: ارتباط با فریب خوردگان باید طبق سازوکار مشخص و هماهنگ شده میان قبایل یمن و دست اندرکان امور نظامی باشد تا سبب بهره برداری دشمن نشود.

انتهای پیام/