شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#نیروهای مسلح#وزارت کشور

عراق| تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل/ کشف ۳۱۵ در غرب موصل


عراق| تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل/ کشف 315 در غرب موصل

تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل از سوی سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز وزارت کشور عراق، کشف و خنثی سازی ۳۱۵ بمب در غرب موصل و عملیات حشد شعبی علیه داعش در استان الانبار از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به جزئیات بیشتری درباره حمله راکتی به اربیل پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی اعلام کرد: راکت‌هایی که به اربیل شلیک شده است از داخل مرزهای اقلیم کردستان عراق شلیک شده‌اند و خودرو و سکوی شلیک راکت‌ها پیدا شده است.

رسول گفت: 11 راکت به اربیل شلیک شده است و از داخل دو  منطقه در داخل اقلیم شلیک شده‌اند. «مصطفی الکاظمی» خواستار تحقیق مشترک فرماندهی عملیات مشترک عراق و ائتلاف بین المللی شده است.

رسول تاکید کرد: چهار راکت به داخل فرودگاه اربیل اصابت کرده است. این حمله راکتی گواهی خطرناکی است و نیاز به بازنگری در موضوع امنیت کردستان عراق دارد. راکت‌هایی که با آن اربیل هدف قرار گرفته است قبلا داعش از آنها استفاده کرده است.

از سوی دیگر وزارت کشور عراق هم بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس با مشارکت نیروهای آسایش کُردی موفق به کشف سکوی شلیک راکت که خودرویی از نوع «کیا» بود در جاده بین المللی اربیل به «الکوبر» شدند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: این حمله به سبک حمله قبلی به فرودگاه بین‌المللی اربیل انجام شده است. این راکت‌ها به فرودگاه بین المللی اربیل و برخی محله‌های مسکونی این شهر شلیک شده است.

وزارت کشور عراق بیان کرد: این حمله به مرگ یک نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر منجر شد که پنج نفر در فرودگاه و سه نفر دیگر در شهر زخمی شده‌اند. خساراتی هم به برخی منازل و مراکز تجاری وارد شده است.

در این بیانیه از تحقیقات مستمر برای کشف افراد یا طرف‌هایی که در این حمله مشارکت داشته‌اند، خبر داده شده است.

وزارت کشور عراق به ساکنان اربیل و اقلیم کردستان عراق اطمینان داد که همه عاملان این حمله به سزای عمل خود خواهند رسید.

عملیات حشد شعبی در الانبار

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از عملیات مشرک نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی عراق در مناطقی از استان الانبار با هدف تامین امنیت آن خبر داد و بیان کرد: این عملیات برای جسجوی مناطق «پل ژاپنی» و «الطراح» و مناطق مجاور آن انجام شد.

همزمان اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یک سرکرده داعشی که قصد ورود به الکرمه در استان الانبار را داشت خبر داد.

همچنین نیروهای عراقی در جریان عملیاتی در صحرای غربی عراق و در نوار مرزی با سوریه یک سرکرده داعشی را دستگیر کردند که در عملیات‌های زیادی در زمان تسلط داعش بر مناطق غرب عراق، مشارکت داشته است.

کشف و خنثی سازی 315 بمب در غرب موصل

یک منبع امنیتی عراقی از کشف و خنثی سازی 315 بمب در روستایی در غرب موصل در مرکز استان نینوا در شمال غرب عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: نیروهای ارتش عراق یک انبار مهمات شامل 315 بمب در روستای «حلبیه» در غرب موصل در بخش «بادوش» کشف کردند و آنها به بدون اینکه تلفات و خساراتی به بار آید، منفجر کردند.

اوضاع سنجار امن است

«جبار الطائی» فرمانده عملیات غرب نینوا از ثبات اوضاع در سنجار در این استان خبر داد و بیان کرد: اوضاع امنیتی در سنجار امن است و شهروندان از ادیان مخلتف در حال گذران زندگی به شکل عادی هستند.

وی افزود: طبق توافق، نیروهای ارتش و پلیس محلی و امنیت ملی مسئولیت امنیت سنجار را برعهده دارند.

الطایی گفت: نهادها و مراکز دولتی فعالیت عادی خود را دارند و هیچ نیروی جدیدی وارد این منطقه نشده است. آنچه برخی رسانه‌ها درباره وخامت اوضاع سنجار مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

ترور یک عضو ارشد عصائب اهل الحق در بغداد

افراد مسلح ناشناس «محمد رحیم الشمری» یکی از اعضای ارشد عصائب اهل الحق را در منطقه «الشعله» بغداد با سلاح گرم ترور کردند و پا به فرار گذاشتند.

انتهای پیام/